torsdag 22. juli 2010

Long time osv...


Jeg begynner denne bloggen med dette flotte bildet av gjengen som var i Danmark. :-) Vi hadde en fantastisk tur og fikk mange flotte resultater. Det føles ganske utrolig for en oppdretter å kunne reise på World Dog Show med så mange engasjerte venner. Jeg er helt sikker på at vi var den største gruppen der. :-)
Endelig har jeg i hvert fall fått oppdatert hjemmesiden og skrevet litt i bloggen. Har hatt fryktelig dårlig samvittighet for både side og blogg, men sånn ble det nå en gang denne våren. Det ble bare litt for mye som skjedde på en gang. Skole med hovedoppgave og eksamen. Chanti og jeg på elitesamling med NM bare 2 uker etterpå. Og det skal sies at dette var midt i oppgaveskriving og eksamen. Rett etter eksamen var det bare å sette igang med forberedelsene for avreise til Danmark. Annie begynte selvsagt å løpe rundt de tidene og da ble det litt frem og tilbake for hva jeg skulle gjøre. Enden på visa ble at snille Marion tok Annie hjem til seg og hadde henne mens jeg var i Danmark. Nå hadde Annie ikke skikkelig løp denne gangen, så det ble ingen paring. :( Jeg får gå litt i tenkeboksen for hva jeg gjør videre med det. Hvis Annie ikke kommer i løp igjen før neste ordinære løp, så vil Chanti og Annie ha løpetid på likt. Jeg er fortsatt i tenkeboksen med Chanti og får ta noen avgjørelser utover høsten.
Ellers så har jeg vært noen runder med meg selv etter NM med Chanti. Det var godt hun hadde glede i ringen igjen, men 166,5 poeng er bare rett og slett ikke bra nok. Jeg satt den kvelden og virkelig gikk gjennom hva jeg driver med og hvor jeg vil. Konklusjonen ble nesten fullstending omlegging av treningene. Jobber fortsatt mye motivasjon, men har begynt å stille krav til Chanti nå. Og det gode er at hun takler det!! Hun tåler å høre nei og at hun har feilet. Bare 3 uker etter at jeg la om treningsopplegget gikk Chanti til sin første 1 premie i eliten!! Hurra. Gjett om jeg var stolt da?? Det beste var at vi fikk 9 på fri ved fot som har virkelig vært vår problemøvelse de siste 2 årene. Jeg har liksom ikke klart å knekke koden der før. Men nå ser det ut som om det er løst. :-) Selvsagt er det fortsatt masse å ta fatt i og en del ting har blitt dårligere enn de var før. Men jeg håper alt vil falle på plass etter hvert. Vi trener i hvert fall iherdig for å bli bedre.
Chrizta nyter nå livet som pensjonist. Hun kommer til å stille på spesialen i august, men er bortsett fra det pensjonert fra utstillinger nå. Merker at redusert luftinntak påvirker litt mer enn jeg hadde ønsket. Så lenge hun har livsglede skal hun få løpe rundt og kose seg. Den kroniske skaden påvirker ikke dagliglivet til Chrizta merkbart. Hun er med på turer og koser seg med det. Selvsagt blir det ikke sykkelturer eller andre skikkelig fysiske anstrengelser lenger, men vanlig turer/joggeturer takler hun greit.
For Chanti og meg blir det nå noen konkurranser fremover. Og så blir fokus på rekruttsamlingen i Sverige i august. Det gleder jeg meg veldig til. Håper bare at fremgangene våre fortsetter fremover. :-)
Nå har hele dagen gått med til oppdatering av hjemmesiden. Jeg må ut å klippe gresset siden det faktisk er tørt nok til det nå. Og så blir det trening med Chanti i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar