mandag 27. juli 2009

Utstilling i Moss

Nå begynner jeg å røre litt på meg igjen med aktiviteter. Vi var i Moss på utstilling i går. Chanti stilte for første gang siden januar. Fikk litt dårlig samvittighet for å ha stilt henne så lite, men vi prioriterer lp og da blir det sånn. :) I Moss var også Zorro og Haley. Det ble en flott dag for oss. Været var litt varierende på morgene, men så ble det stekende varmt. Filosoferte litt over dette da vi sto og ventet på gruppefinalene. Vi har stort sett alltid oppmøte tidlig om morgenen. Og derfor blir det også alltid en vanvittig lang dag for både mennesker og hunder. Det hadde vært utrolig deilig om vi en eller annen gang kunne få siste oppmøte og faktisk ha hunder (og mennesker) litt opplagte når gruppefinalene går. Bare en sånn liten bønn fra en som var på utstillingen fra 07.45 til 17.15.....
Som sagt ble det en flott dag. Haley fikk av en eller annen grunn gul sløyfe. Hun er jo som snytt ut av nesa på chrizta og jeg synes absolutt ikke hun fortjener gult. Hun er tross alt en tynn junior. Så Caroline du får fete henne godt opp før Bjerke. Kanskje det hjelper litt. :) For ikke bare ser hun ut som Chrizta, men hun er også like tynn som Chrizta var som liten. Prøver å trøste med at Chrizta begynte å legge på seg etter at hun ble 5 år. :) Zorro gjorde det som vanlig strålende og ble BIR. Chrizta ble BIR veteran og Chanti fikk flatt rødt. Meget streng dommer på Face rase. Skjønner ikke hvorfor hun dømte oss så veldig ned. Ingen av juniorene fortjente blått synes nå jeg. Jeg var egentlig ganske overrasket over at det ble rødt på Chanti for når dommeren så på henne, så kommenterte hun alt hun fant galt med min hund. Og Chanti har for første gang fått på kritikken sin at hun skulle gjerne vært mer kompakt!! Men alt i alt så er jeg veldig fornøyd med dagen. Har ikke grunn til noe annet. He, he.
Her er noen bilder fra dagen. Bildene er tatt av min "faste" utstillingsfotograf Andrea. Jeg har dessverre ikke bilde av Chanti fra utstillingen, så hun er representert med bilde fra konkurransen i Åmål. :)

2 kommentarer:

  1. Grattis igjen med flotte resultater! Selvfølgelig skal ikke Chanti bruke opp alle påmeldingspengene sine på eksteriør, hun er jo lp-hund!:-)

    SvarSlett
  2. hei. grattis med resultatene. hyggelig å treffe deg i moss. klem cathrine :)

    SvarSlett