mandag 30. november 2009

Hoffene fulgte opp. :)

Så var siste dag på Dogs4all over. Eller Norsk Vinner Utstilling. Det var hoffene som var i ilden denne dagen. Og de fulgte virkelig opp Chanti sin suksess!! For en herlig utstillingshelg. Som hundeeier og oppdretter kan jeg faktisk ikke be om mer. :) Det var hele 32 hoffer påmeldt, og 30 som møtte. Ganske så stor konkurranse. Det var mange hunder i hver klasse. Virkelig gøy når vi er så mange. Først ut i ilden av mine var Scooby. Jeg handlet han for Annette. Han fikk 1 kval og ble 3 beste åpen klasse hanne. Grattis til Scooby. Så skulle brodern Zorro (Aslan) i ilden. Han går i Championklassen. Og han tok like så greit med seg alt sammen han. 1 kval, 1 konk, CK, 1 bhk, CACIB, BIR og Norsk Vinner 2009!!! Kjempegrattis til Hilde og Jon. Så var det "småjentene" sin tur. Det var Haley (Eir) og Zeppelin (Embla) som stilte. De gikk dessverre begge ut med 2 kval. Men de oppførte seg som noen små engler i ringen og viste seg kjempeflott. Caroline og Maylen har virkelig blitt gode handlere nå. :) Hurra for dem. :) Så var det Annie i Championklassen. Der var det stor konkurranse. Annie fikk 1 kval, 2 konk, ck, 2 btk, res. CACIB. Grattis til Gunnar og Bjørn. Det er flott gjort på Norsk Vinner. Til slutt var det veterantispene sin tur. Der var det 2 stk, hvorav Chrizta selvsagt var den ene. Chrizta bare gnistret i ringen. Det er så gøy å se på de dagene hun virkelig synes det er gøy å stille ut. Hilde gjør en kjempejobb med henne i ringen. Chrizta fikk 1 kval, 1 konk, CK og ble dermed BIR veteran. :) Herlig!! Jeg stilte også oppdretterklasse med Zorro, Annie, Zeppelin og Scooby. Denne gangen var det med en oppdretterklasse til. Vi fikk 1 kval, 1 konk og HP. Og ble dermed beste oppdretterklasse. Hurra for O-Bra-Tali!!!!
Vi var vel ferdige med rasebedømmelsen rundt 10.30 tror jeg. Jeg nevner dette for å virkelig understreke hvor fantastiske mine valpekjøpere/venner er. Vi satt alle å ventet på gruppefinalene som skulle gå ettermiddag/kveld. Selv om vi vet at vi skal bare inn å representere rasen og så rett ut. Veldig sjelden at vi blir plassert i gruppefinaler. Så all ære og mange takk for at dere sitter igjen med meg hele dagen og blir med for å representere rase og kennel. :)
NKK hadde også raseparade denne helgen. Chrizta ble med for å representere blond hoffe. Bjørn tok henne med inn der for meg. Og Chrizta var virkelig i slaget nå. Viste seg fantastisk og var glad og lykkelig. Dama kan når hun bare vil. :) Chanti var med å representerte Face rase. Var litt redd for at jeg kanskje hadde "brent kruttet" til Chrizta med å la henne være med på raseparaden. Hun skulle tross alt være med på BIS veteran på slutten av dagen. Men til tross for at klokken nærmet seg 18.oo med stormskritt, så gnistret fortsatt den flotte gule damen i ringen. Veldig synd hun ikke får uttelling og premiering for det. :) Men jeg er i hvert fall fryktelig stolt av henne.
Nå skal jeg ta med meg de rene hundene ut i regnværet. De kommer til å være skikkelig møkkete og klinete når vi kommer inn igjen. Men det gjør ikke noe. Nå er vi tilbake i hverdagen og da er det ikke så fryktelig viktig med ren pels hele tiden. :)

1 kommentar:

  1. Gratulerer igjen Ellen. Vi som leser og følger med på dine utstillingsresultater har blitt bortskjemte nå, så dette var vel som ventet!!

    SvarSlett