lørdag 20. november 2010

Stevne på Alnabru

Så har Chanti og jeg vært på stevne igjen. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde all verden av tro på at det ville gå bra i dag, men håpe gjør jeg alltid. :-) Grunnen til at jeg ikke helt hadde troen var at Chanti virkelig har blitt hormonell i det siste. Jeg har klart å holde hormonene sånn noenlunde i sjakk i høst, men nå preges hun mer og mer av dem. Etter kalenderen kan jeg begynne å vente løp fra neste helg. Da er det 10 mnd siden sist.
Vel optimisten Ellen sto opp kl. 05.30 og var klar for avreise 06.20. Vivi og Uma kom for å sitte på med oss innover. Hyggelig med selskap i bilen og på stevne.
Da vi omsider fant ridehuset var kl. blitt nærmere 8. Vi hadde oppmøte kl. 8, så jeg følte jeg var ute litt i siste liten. Ikke greit når man ikke er vant til å kjøre i Oslo, og for den saks skyld hater å kjøre i den byen. Skulle ønske arrangørene kunne skiltet litt bedre.
Vi kom i hvert fall frem og inn. Det var varmere inne i ridehuset enn jeg hadde trodd, så dette lovet bra for at jeg i hvert fall ikke skulle fryse helt bort. :-)
Chanti og jeg hadde startnr. 2. Da alt er klart går vi inn til fellesøvelser. Chanti kjennes bra ut og er på hugget virker det som.
Felles sitt går strålende. Sitter rolig og vi får 10
Felles dekk går også bra. Helt til jeg er på vei inn i ringen igjen. Da trekker hun til seg høyre forlabb. Dermed blir det trekk og 9,5.
Fvf går ganske greit. Chanti er med og jobber bra, men slurver med holdt og vendinger. Fikk 8 på den.
Mannekengen er så der. Nå har Chanti mistet piffen og gått litt inn i sin egen verden. Dårlig fvf del, men bra momenter. Litt skjev på stå og dekk. Vi fikk 7 på den.
Innkallingen var bra. Litt kortere enn vi er vant til og tempo kunne jeg virkelig ønske bedre. Men greie momenter. Her ble det 8,5
Ruta ble litt kluss. Rusler ut til ståmarkør. Står litt feil og når jeg kommanderer ruta, så retter hun seg inn på markør. Blir dobbeltkommando for å få sendt henne i ruta. Chanti løper i ruta, men i sitt eget tempo. Det går ikke akkurat så det spruter. ;-) Vi fikk 6,5 der.
Apportdirigeringen var også så der. Tempo er noe som virkelig gikk igjen i dag. Det ble også mye tygging. Vi fikk 6,5. Litt også da fordi jeg ikke klarer å gripe apporten når Chanti avleverer og den detter selvsagt i bakken. Teit å ta poengtrekk på den måten Ellen. Må jobbe litt med å ta apport med kalde fingre.
Metallapporten var ganske grei. Igjen fryktelig dårlig tempo, men bedre opptak enn hun har hatt i konkurranser i det siste. Så der hjelper i hvert fall treningen litt. Vi fikk 7.
Neseprøven var bare tragisk. Den begynte veldig bra med faktisk godt tempo ut og flott søk. Så blir Chanti usikker på seg selv, slipper pinnen og begynner nytt søk. Plukker opp igjen og slipper nok en gang. Så detter hun helt ut av øvelsen og bare går og snuser. Ser ut for meg som hun har tenkt å sette seg for å tisse. Smeller på med nei og kommanderer nytt søk. Hun plukker riktig pinne (igjen) og kommer tyggende inn til meg. Det ble selvsagt en null.
Avstand er den øvelsen jeg er mest fornøyd med. Måtte ha en dobbeltkommando på starten da hun satte seg opp i stedet for å stå. Men raske fine momenter. Dommeren så ingen fremdrift. Men etter å ha studert videoen noen ganger ser jeg ca. 3-5 cm fremdrift. Det er stoooor fremgang fra 20-40 cm fremdrift. :-) Jeg er kjempefornøyd med den øvelsen. Vi fikk 7 på den.
Alt i alt ble det 222,5 poeng.
Konklusjonen min etter i dag er at Chanti og jeg har hatt flott fremgang siden vi la om treningen i slutten av juni. På en vanvittig dårlig dag er vi fortsatt over 200 poeng. Så det kommer seg. :-) Det er selvsagt ikke bra nok, men vi er på gang med å få ting på plass. Nå er det bare å trene på videre. Neste helg er det stevne igjen. Da skal vi til Lillestrøm og Dogs4all. Vi får prøve å riste av noen hormoner i løpet av uken og satse med nytt mot til helgen. Den som gir seg har tapt. :-)

2 kommentarer:

  1. Masse lykke til på søndag! Jeg får be Chanti riste av seg noen hormoner i ettermiddag da:-)

    SvarSlett
  2. Takk. Veldig bra at du tar en alvorsprat med henne i ettermiddag. Så håper jeg bare hun hører på tante Linda. :-))

    SvarSlett