onsdag 2. februar 2011

Hurra for Chanti!!!

Chanti ble 4 år på lørdagen. Hurra for den lille damen. Jeg kan ikke fatte at hun allerede er 4 år. Synes faktisk ikke det er så lenge siden jeg hentet hjem det lille nurket fra Frankrike. :-) Men nå begynner altså damen å bli voksen. Dagen ble behørig feiret med griseøre og litt ekstra godt i maten på kvelden. :-)
Ellers så har det skjedd litt av hvert her i det siste. O-Bra-Tali's Idun flyttet inn hos Chanti og meg forrige torsdag. For meg ble det litt på godt og vondt. Idun er som snytt ut av nesa på Chrizta utseendemessig. Jeg syntes det var veldig vanskelig, selv om Idun helt klart har egen personlighet. Men hun minnet meg hele tiden på en ung Chrizta. Ble en del tårer til å begynne med. Nå viste det seg også ganske så fort at Chanti og Idun ikke hadde noen planer om å bli venner. Det tok 2 minutter etter at vi kom inn døra her før det smalt første gangen! Jeg skal si jeg lå på ank den første natten. Så fort en av dem rørte på seg, satt jeg i sengen klar til å skille dem. Innimellom er det virkelig tilfeldighetene som rår. La ut på statusen på Facebook at jeg skulle ta med meg jentene ut på tur. Det ble litt spørsmål om hvem Idun var osv. Enden på visa der var at jeg fikk melding fra en venninne som sa at hvis jeg skulle omplassere Idun, så visste hun om ei som kanskje var interessert. Kontakt ble opprettet og lørdag dro Idun til sitt nye hjem. Jeg tenkte det var like så greit å sende henne videre med en gang livet hennes allerede var snudd på hodet. For sånn som Chanti og Idun holdt på var det helt klart at her kunne hun ikke være. Så nå bor Idun sammen med sin nye mamma og nyter livet. Jeg glemte selvsagt helt å ta bilder, for dette gikk litt fortere enn jeg hadde trodd. Men så lenge Idun har det bra, så er jeg glad. :-)
Jeg må bare si at Facebook kan være genialt. Dette er ikke første gangen et "problem"/spørsmål/ønske har løst seg med å skrive litt om det på Facebook. Jeg har også nå fått en bok jeg har ønsket meg lenge. Så takk for Facebook sier nå bare jeg. :-)
Chanti og jeg har ikke fått trent så mye siden jeg var i tenkeboksen. Jeg hadde begynt å jobbe med noe jeg hadde tenkt ut. Men så kom Idun og da ble det satt på hold noen dager. Og selvsagt har Chanti klart å få seg ett bittsår en av de gangene de barket i hop. Det er ikke store såret og ikke har det blitt betent heller. Men hun har fått det i poten og halter derfor litt. Så mine nye planer må ligge på is litt til. Ikke det helt store å trene fart og fres med halt hund. I dag gikk vi en tur og det så ut som om det gikk greit. Håper vi kan strekke det til litt trening i morgen. I mellomtiden terper vi på momenter inne. :-) Greit nok det også.
I kveld er det skole igjen. Du verden for en forskjell det er med å gå på skole enn å lese selv hjemme. Matte er virkelig morsomt nå. :-)

2 kommentarer:

  1. Heisan!
    Jammen på tide at du sriver litt igjen så en kan følge med litt her oppe fra også.Lykke til Ellen med lille vakre Shanti så fin atte:)

    SvarSlett
  2. Hei Ellen;) Uff, da har nå virkelig hatt tider du også!! Men så godt å høre at Idun fikk et godt hjem hun også:) Kan tro det var følelser i sving, når hun minnet seg sånn om vakre lille Gulis;) Vel overstått dag til, Chanti!! Tenk hvor tiden går!! Er det mulig?? Ja,ja, det er på "ungene" (=hundene) vi ser at vi selv blir eldre:) God klem fra Tonje, Frode, Chanko, Myer og Mozart

    SvarSlett