torsdag 24. februar 2011

NKK Bø og vinterglede

Forrige helg var Chanti og jeg på NKK sitt stevne i Bø. Vi hadde en fin tur med Linda, Luke og Marianne. Selv om jeg virkelig syntes det var alt for tidlig å dra hjemmefra kl. 4 om morgenen. Det er galskap, hundegalskap. :-) Vi kom oss nå i hvert fall frem til Bø i god tid. Fikk rigget oss til ved ringen, og hilste på alle kjente som var der. Jeg hadde ikke de største forventningene til Chanti sine prestasjoner. Det har ikke vært noe særlig fart og fres på trening og da kan jeg heller ikke regne med at hun plutselig får rakett i rompa på konkurranse. Målet for dagen var at vi skulle komme oss gjennom på en grei måte og at vi skulle ha det positivt i ringen. Vi fikk ikke med oss kritikkene, så jeg husker langt i fra alle karakterene. Kritikkene skal visstnok komme på mail, men nå har det gått nesten en uke og ingen kritikk ennå.
Chanti fikk i hvert fall full pott på begge fellesøvelsene. Damen er trygg og god der. På metallapporten kastet jeg litt kort, så Chanti måtte slite litt for å komme over hindre tilbake. Jeg må virkelig lære meg å kaste den apporten snart. :-) På neseprøven var det helt klart at Chanti var litt usikker. Det ble et noe "hardt" søk, men kom inn med riktig pinne. Avstand var kjempefin. Veldig lite fremdrift. Så der går det fremover. Tror jeg fikk 8 på den.
På fvf var det litt slurv i vendingen og litt treg i forflytningene. Men ellers var det men glede og gnist. Mannekengen gjennomførte vi veldig greit. Litt skjeve momenter, men ellers veldig fint. På innkallingen hørte ikke Chanti meg første gang jeg ropte, men kom greit om enn litt dårlig tempo. Tempo til markør for ruta var i trav, og startet i trav mot ruta også. Slo over i galopp når hun var halveis mot ruta. Det som var virkelig positivt der var at hun faktisk gikk rett til midten av ruta. Har slitt litt med det i det siste. På apportdir. var det faktisk galopp til ståmarkør. Ganske fint tempo til apporten også. Litt tygg og dårlig tempo inn. Men alt i alt var jeg veldig fornøyd med Chanti. For hun var ikke spesielt tregere enn på trening. Og det var faktisk målet mitt. At hun skulle være på konkurranse som hun er på trening. :-)
De siste dagene har det blitt mer fres og fart i Chanti, så jeg håper hun nå "har fått valpene" sine og er klar for nye utfordringer. Vi trener i hvert fall på og er klare for neste utfordring i Drammen i mars. :-)
Her er noen bilder fra i går. Det var vakkert vintervær og Chanti koste seg masse i snøen. Godt noen gjør det sier jeg bare. ;-)












Litt sliten etter skitur og lek i snøen. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar