mandag 24. august 2009

Skolestart og klubbmesterskap

Nå har jeg satt meg på skolebenken igjen. Begynte på skolen forrige mandag, og det er virkelig hardt å være student igjen. :) Nå skal jeg nok bruke litt tid på å få alt jeg vil/pleier å gjøre til å passe sammen med det å være fulltidsstudent. Var skikkelig sliten etter første uke på skolen og må innrømme at det har gått litt ut over jenten. Det har ikke blitt mye trening på Chanti og ikke mye fysisk trening på noen av dem. Men jeg regner med at det vil gå seg til etter hvert. Jeg akter i hvert fall ikke at dette skal gå utover jentenes trening, være seg lp eller annet. Det blir nok husarbeide og andre kjedelige oppgaver som får lide av at jeg nå studerer. :) Dessverre vil nok kanskje bloggen og helt sikkert hjemmesiden også lide litt under dette. Tiden strekker ikke til ennå i hvert fall. Men det blir nok også bedre etter hvert. Akkurat nå er det masse hundeaktiviteter planlagt i helgene og da har bare ikke døgnet nok timer.

Lørdag var det klubbmesterskap i Follo Brukshundklubb. Jeg var ikke sikker på om jeg skulle starte med Chanti. Som sagt er mye planlagt fremover og jeg vil ikke gå får mye stevner heller. Jeg bestemte meg for at jeg ser an formen hennes litt og bryter hvis Chanti ikke er på nett i det hele tatt. Vi møtte opp på Berg i strålende solskinn og varme lørdag morgen. Det ble bestemt at vi skulle begynne med eliteklassen da vi var flere som hadde andre avtaler den dagen også. Varmen preget allerede flere av hunden. Litt uvant var jo dette. Vi har ikke hatt mest varme dager i sommer. Kort oppsummert gikk Chanti kjempebra og jeg fullførte konkurransen. Første gang jeg har fullført en elitekonkurranse uten null. :) Det ble en 5 og en 6 da, men ingen nuller. Fikk 5 på ruta. Chanti gikk i sin gamle "felle" med å først gå dit hvor innkallingen ble avsluttet. Nærmet seg så ruta, men ble stående på utstiden. Dommer Arild Eriksen var ganske imponert over hvor is jeg hadde i magen. Jeg trodde det ville bli null uansett, så jeg sto bare og ventet på at Chanti skulle skjønne at hun ikke var i ruta og så gå riktig. Det gjorde den lille damen til slutt. Gjett om jeg var stolt av henne!! 6'eren kom på avstand. Da begynte varmen å plage selv Chanti. Mistet ett moment og fikk litt fremdrift. Vi fikk en positiv opplevelse i ringen og er veldig klar for neste konkurranse. :) Nå skal vi trene litt på detaljer denne uken og så skal vi starte igjen neste søndag.

Marianne Kristiansen har tatt fine bilder av Chanti og meg i ringen. Jeg har ikke fått tid til å se på bildene som Ola tok med mitt kamera ennå. De kommer evt senere. Har slitt litt med bildene, så de kommer i eget innlegg. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar