fredag 14. august 2009

Snart....

Vel, i morgen er det kvalifisering til NM. Chanti og jeg er så klare som vi kan få blitt. Klarte faktisk det kunststykket å trene Chanti litt tom. Tirsdag på treningen var det helt klart en trøtt liten Berger som gjorde så godt hun kunne. Riktignok gikk hun bedre enn hun gjorde på forsommeren, men det var ikke gøy å se henne så sliten. Arbeidsjernet gjorde så godt hun kunne, men det manglet en del "piff" i henne. Så nå har Chanti fått kjede seg siden tirsdagen. Jeg håper bare det er nok. I går kveld begynte hun endelig å mase om litt aktivitet, men ellers har hun bare ligget og sovet. Snakk om å få "angst" og for ikke snakke om dårlig samvittighet. Jeg vil selvsagt at vi skal gjøre det så godt som mulig, men ikke på bekostning av Chanti's arbeidsglede.
Det er jo en erfaring å ta med seg dette også. Chanti kan faktisk trenes tom.
Forberedelsene eller til Bjerke er så godt som ferdig. Chrizta må få litt finpuss på pelsen sin. Hun digger nemlig gjørmebad og det er ikke så kledelig for en blond hund. Ikke sikkert at dommeren synes det er like stas som Chrizta. Brun/sorte ben på gul hund er ikke akkurat å foretrekke. :) Skal vel børste litt gjennom Chanti sin pels også. Har hørt ryktet om at onkel Luke faktisk har måttet bade. Det synes Chanti er å dra den litt langt. :)
Har også laget veldig gode godbiter både for Chanti og Chrizta. Og ny ball er tatt i bruk. hehe
Nå skal jeg få i meg litt mat og gjøre meg klar for en kveld i hyggelig selskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar