lørdag 9. oktober 2010

I have a dream

Jeg har en drøm eller rettere sagt et mål for 2010. Jeg håper på å få Norsk og Svensk lp championat på Chanti. Vi er veldig nærme dette målet. Trenger bare 1 førstepremie til i Norge. Jeg hadde et håp om at det kanskje kunne komme i dag på Hamar. Chanti er god på trening om dagen og vi har virkelig godfølelse i ringen for tiden. Men sånn skulle det ikke gå. Vi begynte veldig bra med 2 x 10 på felles. Chanti går en nydelig fvf som blir belønnet med 8,5. Mannekengen var også flott og kjentes veldig god. Den fikk vi 8 på. Jeg syntes Chanti hadde en fin innkalling. Kunne kanskje ønske litt mer tempo, men alt i alt en grei øvelse. Vi fikk 7,5. Chanti hadde bra tempo til ståmarkør for ruta. Så tok hun sikte på mannekengen når hun skulle i ruta. Hun rettet seg inn i tide, men kom da inn i ruta fra feil side. Ellers var øvelsen veldig fin. Vi fikk 6 på den. På apportdirigeringen hadde jeg sett at en del hadde litt problemer med at hundene løp til ståmarkøren for ruta. Vi fikk nemlig alle høyre apport og det var i samme retning som den kjeglen. Jeg hadde bestemt meg for at den fella skulle i hvert fall ikke Chanti og jeg gå i. Derfor flyttet jeg fokus litt til venstre for apporten. Hva skjer, jo Chanti følger mine signaler hun og går derfor mot midten. Så da ble det dobbelkommando allikevel da. Dumme fører. :-) Det som var positiv var galopp til ståmarkør og galopp uten tygg inn med apporten. Det har jeg jobbet med i det siste. :-) Vi fikk 5 på den øvelsen. Metallapporten var det helt og fullt jeg som ødela for Chanti. Jeg kastet for kort og så spratt apporten tilbake og landet noen få cm fra hinderet. Chanti landet nesten på den og ble litt satt ut av det. Hun plukker den opp, men må bokstavlig talt klatre over hinderet tilbake. Det var ikke nok plass til å ta sats. Vi fikk 6 på den. Både Chanti og jeg var litt satt ut etter dette. På neseprøven hadde hun et "litt hardt" søk, men plukker riktig. Kommer inn i trav og tygger som bare det. Det ble 6,5 poeng. Avstand startet riktig så bra. Raske fine momenter og etter hva jeg så ikke mye fremdrift fra stå til sitt. Men litt før jeg skulle ha henne fra sitt til stå skjedde det et eller annet bak Chanti. I hvert fall skvatt hun frem og opp i stå. Vi fikk 5. Totalt 226 poeng. Ikke mye å skryte av kanskje, men jeg er fornøyd. Hadde en god følelse i ringen og den skal jeg ta med meg videre. Nå ser jeg frem til neste stevne. Har ikke meldt på noe før Lillestrøm, men vurderer å sjekke terminlisten for å se om jeg ikke kan få kastet meg med på noe. :-)
I morgen bærer det tilbake til Hamar. Men da bare som tilskuer. Jeg skal heie på "barnabarna" mine som skal i utstillingsringen. Og en av dem skal faktisk også i lp ringen. :-) Jeg gleder meg. Nå blir det natta her. Er fryktelig sliten og redd for at det blir en lang dag i morgen også. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar