fredag 15. juli 2011

Endelig!!!

Nå kan jeg si endelig til ganske mye!!! Jeg starter med det beste for meg først. Endelig ble Chanti lp champion!!! Den bragden utførte hun på Norges største stevne NM-kvalifiseringen i Drammen 4 juni. Det er gullet til mor det. :-)
Chanti er den første Pyreneiske gjeterhunden som noen gang har blitt Norsk lydighets champion. Det er jeg mektig stolt over. :-) Chanti ble i sammen slengen Svensk lydighets champion. Så hun tok faktisk dobbeltchampionat den dagen. :-)
Dagen etter tok O-Bra-Tali's Scooby-Doo sitt velfortjente utstillingschampionat. Litt av en helg for kennelen.

Den neste endelig for meg er at matematikkeksamen er over og jeg besto!! Det hadde jeg overhode ikke trodd da jeg dro fra eksamen. Det var en virkelig hyggelig overraskelse.

Chanti, Gnizt og jeg har også vært på den Norske Pyreneerhundklubb spesialen. Jeg meldte på Chanti fordi jeg skulle dit allikevel. Elin med Trixie hadde overtalt meg og Gnizt skulle debutere i en helt uoffisiell miniklasse. Chanti ble faktisk beste champion med CK og 2 beste tispe totalt. Kanskje jeg ikke helt skal pensjonere henne fra utstillinger??? Gnizt gjorde det veldig bra i miniklassen. Klarte nesten å stå stille 1 minutt av gangen. :-) Men løpe venstresvinger, se det klarte hun med glans. :-)

Den neste endelig er at jeg har kommet inn på Ås! Så fra høsten er det fulltidsstudier som gjelder. :-) Jeg gleder meg til å komme i gang, selv om jeg vet det blir hardt.

Den siste endelig for meg nå er at jeg endelig har fått oppdatert hjemmesiden. Jeg ble ikke helt ferdig, men har i hvert fall fått lagt ut masse nytt. Det tok meg faktisk over 2 uker med intensiv jobbing og krangling med den stasjonære pc'en for å få det til. Det er nok ikke lenge før denne pc'en ikke klarer mer i det hele tatt.
Nå har det seg sånn at laptop'en gikk i svart her og var helt kaputt. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig var den død. :-( Jeg har verdens snilleste foreldre som nå har kjøpt ny laptop til meg. Den får jeg i dag. Jeg har da planer om å få lagt alt som har med hjemmesiden og bilderedigering over på den og kanskje jeg da klarer å få oppdatert mer jevnlig. Det vil hjelpe utrolig om ikke alt tar "hundre år". På den stasjonære blir det liksom alltid et ork å jobbe med hjemmesiden og bilder.

Nå skal jeg straks få pakket og kommet meg avgårde. I helgen skal Chanti, Gnizt og jeg til Vålerbanen i Solør. Der skal Gnizt debutere på valpeshow og Chanti skal få gå litt lp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar