lørdag 23. juli 2011

Trening og litt annet

Denne uken har jeg hatt med meg kamera på treninger. Litt av grunnen for dette er at Sissel Grønlund var her på østlandet på ferie og skulle være med på treninger. Endelig fikk jeg hilse på herlige Yas. Han er like stor sjarmør i virkeligheten som på bildene jeg har sett av han det siste året.
Vi har virkelig hatt noen flotte treninger denne uken. Og jeg har fått bekreftet at Chanti gikk dårlig fvf og z fordi hun måtte tisse på stevnet. Hun har i hvert fall gått kjempebra på treningene. Det nye opplegget ser ut som om det fungerer. Har fått mer fart og glede i øvelsene og det virker som om Chanti skjønner at hun ikke har feilet selv om det ikke kommer ball eller godbiter. Overrasket henne stort på torsdagens trening for da lå det plutselig ball bak ståmarkøren igjen. Nesten litt synd at uttrykket hennes da ikke kom med på bilde. :-)
Nå skal vi bare fortsette å trene som jeg har planlagt og så får vi se om det blir bra i lengden.
Har så vidt begynt å jobbe litt med Gnizt også. Ruta har vi lekt oss med ganske lenge, men har også begynt litt med å få henne til å sitte i posisjon ved foten. Gnizt er utrolig lettlært og konsentrert. Ergo vil jeg fortsatt ikke gjøre for mye med henne. Tror heller jeg skal begynne å tenke på å lære henne å gå pent i bånd. Må også finne steder hvor jeg kan gå tur og ha henne løs. Må absolutt få gjort noe med innkallingen av frittløpende hund. Gnizt er nå på stadiet "kommer kanskje når du roper, men mest sannsynlig løper jeg andre veien". :-)))

Klare for apportdirigering

Chanti ved ståmarkør

Sissel hadde store fine apporter som vi fikk låne.

Flott avlevering

Fint og rolig søk på neseprøve

Velfortjent belønning etter en bra treningsøkt.

Gnizt og Bajazz. Søte er de

Sissel og Yas

Fin posisjon

Marco med alle sløyfene fra forrige helg. :-)
Sissel tok mange fine bilder av Gnizt da vi trente på tirsdagen. Jeg har frekt og freidig stjålet for å ha med her i bloggen. Håper det er greit Sissel??

Gnizt og jeg leker i ruta

Vi har forsiktig begynt med fvf

Full fart mot ruta

Chanti med apporten

Rute er GØY sier Gnizt og tar helt av.

Utrolig vakkert hodebilde av Gnizt

Gnizt ved foten. :-)

2 kommentarer: