mandag 18. juli 2011

Hundehelg på Vålerbanen i Solør

Denne helgen tilbrakte jentene og jeg på Støa Camping og Vålerbanen. Egentlig skulle vi på jententur med Ellen, Pop og Karna. Chanti og Pop skulle gå lp og Gnizt skulle debutere på valpeshow. Dessverre fikk Pop løpetid torsdagen og dermed satte jentene og jeg avgårde alene. Linda og Synnøve skulle også dit, så jeg visste jeg ikke ville bli helt alene. :-)
Vi startet hjemmefra ganske så tidlig på fredagen. Vi skulle en liten omvei via mor og far for å hente den flotte nye pc'en min. :-) Etter noen hyggelige timer hos mor og far satte vi kursen mot Braskereidfoss og Støa Camping. Vi fikk tildelt en hytte som het Enderli. Synes det var litt komisk i og med at jeg hadde oppdatert bloggen fredag morgen med alle mine enderlig. :-) Vi innstallerte oss og jeg lekte litt med min nye pc.
Linda og Synnøve fikk faktisk hytten ved siden av min. Som gode naboer ble vi da selvsagt veldig sosiale. :-) Hyggelig å se Synnøve og Dream igjen. Mess ble raskt plassert sammen med Chanti og Gnizt mens Linda pakket ut av bilen. Det ble full rulle og stormende jubel fra Gnizt og Mess. De herjet rundt i den lille hytta som noen galinger. :-) Herlig med valper. Det ble ikke så alt for sent da vi skulle tidlig opp for stevne dagen etter.
Lørdag morgen satte vi kursen for Vålerbanen og stevne/valpeshow. Linda og Synnøve skulle gå med Luke og Dream. Gnizt skulle gå valpeshow og Chanti var med som supporter. Linda og Luke gikk strålende og ble nr. 2. Jeg fikk ikke sett Synnøve og Dream for da var Gnizt og jeg på valpeshowet. Gnizt oppførte seg eksemplarisk og jeg er så stolt over den lille valpen min. Hun hilste flott på dommeren og synes han var ganske så grei. :-) Gnizt ville ikke helt vise tennene sine, men dommeren hadde full forståelse for det. Hun feller tenner som bare det nå, og er ganske så sensitiv i munnen sin. Gnizt klarte også å løpe nesten hele runden rundt før det ble litt hopp og sprett. Stilte henne opp og hun sto faktisk stille ganske lenge. :-) Dette har vi jo faktisk ikke trent på. Kritikken ble som følger:" Very good type and prop. Excellent coat for age. Well angulated front and back. Typical ears. Excellent muzzle and eyes. Very good movement." Bra kritikk det for en langbent valp på 4,5 mnd. :-)
Lørdag kveld koste vi oss med grilling og godt drikke. Vi pratet og lo og hadde det utrolig trivelig. Gnizt hadde ingen planer om å ta kvelden med det første og holdt ut nesten helt til jeg gikk og la meg. Litt misfornøyd var hun med at hun måtte være på verandaen til hytta, mens vi satt og pratet like nedenfor. Veldig god trening for en liten valp.
Søndag var vi igjen klare for en ny konkurransedag. I dag skulle også Chanti få gjøre noe. Og jeg skal si Chanti var klar. Jeg varmet opp og hun var virkelig på G. Går så inn i ringen og begynner på fvf. Chanti henger og sliter og mister en holdt. Jeg skjønner det egentlig ikke for hun virker tent og klar. Legger det bak meg og går til neste øvelse. Z-en hang hun også til tider på fvf delen. Det virkelig positive er at hun hadde rette og fine momenter. Jeg skjønner fortsatt ikke for Chanti virker tent og ikke tung. Går avgårde til innkallingen. Roper inn med min nye kommando og Chanti kommer som et skudd. Har flott ståmoment, flott tempo mellom og flott dekkmoment. Litt dårligere tempo i 3 steg etter dekkmomentet og så setter Chanti seg og tisser.... Da klarte ikke damen å holde seg lenger. Det ble takk for i dag og vi var ferdige. Og jeg sint som en fele på meg selv for å ikke sørge for å lufte skikkelig før start!!! Det eneste positive jeg kan se i dette er at jeg faktisk fikk belønnet Chanti for en flott innkalling. :-) Jeg tror (og håper) at det at hun måtte tisse var grunnen for dårlig fvf. Vi får se på neste trening. Søndag ble også Marco stilt. Han fikk sitt første Cert og ble BIM!! Gratulerer så mye til Marco og familien. :-)

Det var godt å komme hjem på søndag ettermiddag. Ryddet inn fra bilen og satte meg ned med mitt nye leketøy (les: pc). Tilbrakte faktisk hele ettermiddagen/kvelden på sofaen. :-) Men NOEN (les: Gnizt) hadde ikke fortstått at man skal være sliten etter en sånn helg. Etter 1 timer powernap var hun i full gang igjen. :-) Herlig med fart og gnist i den lille damen. Hun lever opp til navnet sitt så langt i hvert fall. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar