torsdag 20. oktober 2011

Kurs med Heidi Billkvam

Helgen 15 og 16 oktober var vi på kurs i regi av FBK med Heidi Billkvam. Jeg gledet meg veldig til å være med på kurs igjen. Synes alltid det er gøy med ny input og inspirasjon. Og vi trengte virkelig det nå. Motivasjonen til å trene har vært veldig laber i det siste. Vi blir jo ikke bedre hvis vi ikke trener!!! Fredag var det felles middag og litt teori. Heidi gikk gjennom sin filosofi for å lykkes med det vi driver på med. Lørdag og søndag var det praktisk trening med hundene. Vi hadde det utrolig artig på kurset. Mye latter og god stemning. Mange flinke hunder var det også. Jeg tror de fleste var veldig fornøyde da vi var ferdige søndag ettermiddag. Siden Chanti hadde vært litt tufs, så byttet jeg på å trene henne og Gnizt. Tenkte det var greit at Gnizt fikk vært litt på kurs hun også. :-) Jeg ville jobbe med det vanlige problemet på Chanti som er ståmarkør og selvtillit. Nå har jeg fått noen nye ideer som skal setter i praksis utover høsten. Så håper jeg virkelig jeg snart kan knekke "koden" på dette problemet. I hvert fall hadde vi fremgang i løpet av helgen uten at jeg var helt "bajass" for at Chanti skulle forstå at hun gjorde riktig. ;-) Tror nok vi er inne på noe nå. Litt i samme baner som jeg har tenkt selv, men ikke fullt så drastisk som jeg har gjort det i sommer. Kanskje greit med en litt mykere overgang????
Gnizt var kjempeflink når hun klarte å konsentrere seg. Bare det at å konsentrere seg var til tider fryktelig vanskelig for frøken spinnvill. ;-) Plutselig var hun der og plutselig var hun borte. hihi. Slipper jeg konsentrasjonen på henne et tiendels sekund, så finner hun på noe annet. :-)
Her er noen bilder av jentene fra helgen.  
 Wow sier Chanti, ballen lå bak markøren!!
 Sånn attitude vil jeg ha ved ståmarkøren...
 Fri ved fot har blitt en bra øvelse for Chanti og meg. Litt småpirk er det jo fortsatt.
 Full fart til markør
 Full fart til ruta
 Klarer så vidt å løfte den utrolige tunge metallapporten
 Levere den kan vi. :-)
 Gnizt trener apport
 Flink jente
 Så var det fri ved fot. En del bilder av det her. :-)





Vår blide instruktør Heidi. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar