torsdag 13. oktober 2011

På tide med en oppdatering.....

 Jeg starter denne bloggen med bilde av Marco (Mango vom Quettinger Hof) som fikk CERT og ble BIM unghund på spesialen i august. Må jo skryte litt av denne flotte gutten. ;-)
Ellers så har jentene og jeg nå kommet i orden i vårt nye hjem. Vi har flyttet til Ås for at jeg skulle komme nærmere UMB. Det er helt kanon å bare ha 10 minutter å kjøre for å komme til skolen. Vi har skogen rett utenfor stuevinduet og driver nå og utforsker og finner nye stier å gå. Noen ganger kan turene våre bli fryktelig lange fordi vi går oss bort. Eller rettere sagt, JEG går meg bort. Chanti og Gnizt bare løper lykkelig rundt og er veldig fornøyde med turene.
Siden flytting og semesterstart ble akkurat samtidig, så har jeg faktisk ikke hatt tid til så mye annet. Gnizt gikk et valpeshow i midten av september, men ellers er det veldig stille på hundefronten både med trening og annet. Blir mest tur med jentene før jeg kaster meg over bøkene. Den første tiden kastet jeg meg over pappeskene. Nå har jeg det meste på plass og trenger ikke lete etter alt lenger. :) Selv om jeg oppdaget da Gnizt skadet seg at jeg fortsatt ikke hadde full kontroll på hvor alt er. Jeg finner ikke skjermene som jeg vet at jeg har et eller annet sted. Takket være snill nabo (med samme str hund) har jeg skjerm til Gnizt nå som hun har sydd. Det var ikke store såret, men det måtte sys. Gnizt var kjempeflink hos veterinæren og har vært ganske så flink til å la stingene være i fred.
Vi hadde hyggelig besøk av Annette og Scooby for noen uker siden. Da fikk jentene hvert sitt store kosedyr. Chanti fikk selvsagt Ole Brumm (som er hennes absolutte favoritt) og Gnizt fikk Tussi. Jeg skal si de falt i smak. Chanti koser seg med sin Ole Brumm og bruker han gjerne som hodepute eller støtte for tyggebein. Gnizt sin Tussi går veggimellom så det suser veldig ofte. Riktig morsomt er det å se på Gnizt når hun leker med Tussi. For Tussi er omtrent samme størrelse som Gnizt og det hender ganske så ofte at Gnizt snubler i henne. :-)
 Chanti med sin Ole Brumm
Gnizt med sin Tussi
Forrige helg var Chanti, Gnizt og jeg på Hamar. Jeg skulle ikke stille jentene, så vi var bare med som heiagjeng. Annette og Scooby gjorde det strålende i ringen og ble belønnet med 3 beste championhanne med CK og 4 beste hanne totalt. May og Lara gjorde det strålende i lp ringen. Bare en liten miss på siste øvelse tok fra dem opprykket til kl. 2. Jeg er så stolt av både eiere og hunder.
Til helgen skal jeg på kurs med Heidi Bilkvam. Det gleder jeg meg til. Alltid nyttig med ny input i forhold til treningen. Spesielt nå som det har blitt heller lite trening. Vi kommer forhåpentligvis sterkere tilbake med trening og konkurranser. For øyeblikket er det skolen som har førsteprioritet. Chanti er jo trygg på eliteøvelsene så det er ikke så farlig om hun får litt lite trening. Gnizt har jeg så vidt begynt med og jeg tror ikke hun tar noen "skade" av at vi går veldig sakte frem nå. :-)
Jeg planlegger litt mer hundeaktiviteter fremover. Bl.a skal jentene og jeg til Kongsberg. Jeg håper det blir mange O-Bra-Tali hunder der. Det er jo en årelang tradisjon å stille ut på Kongsberg. Jeg har også meldt på til Lillestrøm. Da skal Gnizt for første gang gå på "voksenutstilling". Endelig 9 mnd og kan stille i juniorklassen. Det gleder jeg meg veldig til. Chanti skal både stille ut og gå lp på Lillestrøm. Det blir Chanti sitt første stevne etter Bjerke. Litt for lang pause kjenner jeg at det har blitt. Men kanskje like greit det. :-)
Jeg har endelig fått oppdatert hjemmesiden også. Blir nok ikke så hyppig oppdateringer fremover heller. Der jeg bor nå har jeg bare mobilt bredbånd og det går fryktelig tregt. Men jeg lover å prøve å holde meg sånn passe ajour med hjemmeside og blogg.
Legger ved noen bilder av jentene fra en tur i flott høstvær.






2 kommentarer:

  1. Spennende med nytt bosted! Koz dæ!

    SvarSlett
  2. Hørtes lettvint ut med bopel så nære,flotte bilder du har tatt av kosejentene så fine atte:)Håper ellers at du bare har det bra Ellen:)Klem fra Wenche

    SvarSlett