torsdag 27. oktober 2011

Tara må omplasseres og kurs

Jeg søker et nytt hjem til Tara (O-Bra-Tali's Idun). Tara er 3,5 år gammel og er etter O-Bra-Tali's Annie av Sandy og Aquilo vom Franziskanerhof. Tara er hd-fri og bestått funksjonsanalyse. Tara trenger å komme til et aktivt hjem. Gjerne noen som vil trene med henne. Hun trenger å få bruke seg både fysisk og psykisk. Det holder ikke for Tara å bare gå lang tur hver dag, hun trenger noe mer utfordring i hverdagen. Dette er grunnen til at hun skal omplasseres. Tara er ingen problemhund, bare en aktiv dame med egne meninger om ting og tang. :-) Jeg synes Tara er en kanonhund, som med det rette hjem kan gi masse glede og hygge i mange år fremover. Hvis dette høres interessant ut ta gjerne kontakt på telefon 90620307 eller mail obratali@online.no

Så over til litt annet. Jentene og jeg var i Bergen i helgen. Vi bodde hos Lene, Lux og Laban. Vi hadde en utrolig trivelig helg. Lene stelte så pent med både jentene og meg. Skikkelig luksus. :-) Jeg var litt spent på hvordan Gnizt ville takle å fly. Riktignok tok vi fly hjem fra Frankrike da jeg hentet henne, men da var hun bare 8 uker (og var med inn i cabin). Nå skulle Gnizt for første gang fly i lasterommet. Dette taklet hun helt greit. Litt lav haleføring sånn med en gang hun kom ut var det, men så var alt helt greit. 
Lørdag og søndag ble tilbrakt sammen med utrolig engasjerte og lærevillige lp ekvipasjer. Det er virkelig inspirerende å se hvordan det kommer fremskritt og ting løsner litt. Ikke alt lar seg løse i løpet av et par dager, men en god start er halveis fullført. :-) Noen ting tar bare laaang tid og masse tålmodighet. :-) For det er noe vi må ha i bøtter og spann når vi trener hund - tålmodighet - . Lørdag kveld lå hele gjengen (untatt Chanti) totalt utslitte på sofaene og sløvet. Chanti hadde inntatt godstolen og håpet vel egentlig på at det skulle skje noe spennende for henne også den dagen. :-) Søndag morgen fikk både Chanti og Gnizt en aldri så liten treningsøkt før de andre kom. Og for en økt jeg fikk med Chanti!!! Hurra, hurra, hurra. Hun feilet på ruta (punkt i ruta) flere ganger, men mistet ikke motet av den grunn. Fortsatt bra tempo både til markør og rute. Det er fremskritt det!!! Utrolig at jeg kan bli så glad over at hunden min feiler, men det er gleden og motoren hun fortsatt hadde til tross for feil som jeg ble hoppende glad for. :-)) Gnizt er seg selv lik på trening. Snu ryggen til i 1 sekund og hun finner på noe mer spennende å gjøre. ;-) Men når hun først konsentrerer seg, så jobber hun utrolig bra. Selv på en helt fremmed plass. Jeg er sååå stolt av jentene mine. Lene tok bilder av oss i helgen. Her er de flotte bildene hun tok. :-)















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar