søndag 20. november 2011

Utstilling på Kongsberg og Idun

Jeg vil starte med oppdatering om Idun. Det ble akutt med å få omplassert henne for noen uker siden. Det hastet veldig med å finne et nytt hjem til henne. Jeg kjente jeg ble ganske så fortvilet for hit til meg kunne jeg dessverre ikke ta henne. Chanti tåler ikke Idun i det hele tatt. Takk til Kirsti og Caroline som stilte opp som midlertidige hjem for Idun. Nicole og Kathrin i Tyskland som hadde faren til Idun var interessert i henne, men jeg gruet meg veldig for å sende henne så langt vekk. Så avgjørelsen om å sende henne dit satt langt inne. Men til slutt bestemte jeg meg for at det var det beste alternativet for Idun. Der ville hun få et hjem hos noen som er vant til hoffer og vet at en ung hoffetispe med masse energi kan være en utfordring i blant. :-) Fredag morgen (eller rettere sagt midt på natten) satte Idun og jeg kursen for Berlin. Tusen takk til Annette som stilte opp kl. 4 om morgenen for å kjøre oss til Gardermoen. Dette for at Idun  og jeg skulle slippe å pese med parkering og schuttlebuss. Det gjorde avreisen veldig mye enklere og mindre stressende for oss. Idun var en drøm hele veien på reisen. Det var som å reise med min elskede Chrizta. Rolig og avbalansert hele tiden. Det største problemet var at hun ville hilse på alle de andre på flyplassen også. :-) Etter en del forsinkelser kom vi nå endelig frem til Berlin. Idun kom ganske raskt på spesialbaggasjen og så bar det rett bort til rød sone for å vise pass og papirer. Der var det ingen!! Jeg banket på dører og prøvde virkelig å få oppsporet noen tollere. Til slutt kom en annen flyplassfunksjonær bort til meg og sa at det var ingen der, så jeg fikk bare gå!! Nå hører det med til historien at jeg stresset noe veldig i forkant med revaksinering og utfylling av skjema for Idun. Ble nesten litt skuffet over at jeg ikke fikk vist det i tollen. :-))
Så gikk Idun og jeg ut til Nicole og Kathrin som ventet spent på oss. Siste oppdatering jeg har om Idun er at hun har intatt sofaen med den største selvfølgelighet. Har vært på lange turere, spiser godt og sover/slapper av godt. Hun har egen stol og seng på soverommet og det er hundesenger over hele huset om hun ønsker det. Virker som om Idun kommer til å få det som en prinsesse. De har også begynt så smått å trene med henne. Lykke til videre Idun. Gleder meg til nye oppdateringer om hvordan hun har det. :-)

Forrige helg var vi en gjeng som var på utstillingen på Kongsberg. Det har virkelig blitt en tradisjon å reise dit. Vi hadde en fin, lang dag i hallen. 4 av "mine" hoffer stilte. 
 Marco var først ut. Han fikk excellent og 1 konk.
 Så var det Balder sin tur. Han fikk excellent, CK, 1 konk, CERT, 2 bhk. Det er lenge siden Balder har vært i ringen, så dette var kjempegøy. Det var gøy å se igjen Berit og Balder også.
 Så kom championhannene. Først ut av dem var Scooby. Han fikk excellent, CK, 2 konk og 3bhk.
 Sist ut av mine var Zorro. Han fikk excellent, CK, 1 konk, 1 bhk og BIR.
 Her er BIR og BIM bilde av hoffene.

Jeg stilte både Chanti og Gnizt også denne dagen. Dette var Gnizt sitt aller siste valpeshow. Det var en valp påmeldt og 3 voksne. Det viste seg at det var bare tisper som var påmeldt denne dagen på Kongsberg. Gnizt startet ballet for vår rase som eneste valp. Hun oppførte seg stort sett fint i ringen, men for første gang reserverte hun seg for dommeren. :( Men dommeren fikk fint tatt på henne og undersøkt henne, så det var ikke noe stort problem. Hun bare viste at dette likte hun egentlig ikke. Det ble BIR på Gnizt. Så var det de voksne sin tur. Chanti fikk excellent, CK, 1 konk, 1 btk og BIR. Som ringsekretæren sa da hun kom med sløyfene: "Du får alt vi har å tilby i dag du". :-) Det var utrolig morsomt å få begge til BIR samme dag. Ikke noe som skjer ofte når man har 2 av samme kjønn. :-)  I gruppefinalene ble ikke jentene eller Zorro plassert. Men vi var i hvert fall der og presenterte rasen. Selv om Gnizt faktisk ble annonsert som en welsh corgi eller noe.... Speaker hadde i hvert fall lært før det ble Chanti sin tur. ;-))
 Chanti i gruppefinalen. Hun hadde fullt fokus på dommeren. Tror kanskje hun prøvde å stirre seg til en plassering. :-)))
Det ble ikke noe godt bilde av Gnizt i ringen, så da får det heller bli et bilde av henne der hun slapper av med premien sin. :-))

Nå blir det Dogs4all neste. Da debuterer Gnizt som junior. Det kan bli veldig spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar