tirsdag 29. november 2011

WOW for en helg!!!

Jeg starter dette innlegget med et skrytebilde av Gnizt. Jeg er mektig stolt (og svever ennå) over hennes prestasjoner i helgen. Det var nemlig Norsk Vinner utstilling, Dogs4All, på Lillestrøm som vi var på. Jeg hentet Annette tidlig lørdag morgen for å dra på utstillingen. Annette var snill og ble med som hjelper. Jeg hadde et lite håp før start om at kanskje, hvis jeg var heldig, at Chanti og Gnizt skulle begge gå beste tispeklasse. Det var 10 Face Rase påmeldt. Ikke dårlig det med tanke på at det er 19 av dem i Norge. Det var 9 Norskregistrerte og en Svenskregistrert. Jeg hadde hørt med Mari Jomgart som har Benji, pappaen til Gnizt, om hun skulle stille. Og det skulle hun. Jeg gledet meg veldig til å se igjen Benji. Den første vi møter når vi kommer inn døra er selvsagt Mari. :-) Vi installerer oss ved ringen og er klare for dagens utstilling. Først ut var hannhundene. Det var 4 championhanner med. Benji ble beste hannhund og fikk Cert. Dermed ble han Norsk utstillingschampion og Norsk Vinner 2011. Gratulerer så mye Mari. Gnizt er stolt av pappaen sin. 
Så var det tispene sin tur. Det var 3 juniortisper med. Gnizt åpnet ballet for disse jentene. Hun fikk Excellent og CK og hun ble beste juniortispe. Dermed ble hun Norsk Junior Vinner 2011. :-) Så var det Chanti sin tur i championklassen. Der var det to stk med. Chanti og Trixie. Trixie slo Chanti denne gangen og begge fikk CK. Helt greit å bli slått av Trixie for jeg synes hun er en fin dame. :-) Så skulle det være beste tispeklasse. Mari kom med Gnizt, men følte at det var best om vi byttet hund. Så jeg gikk med Gnizt og Mari med Chanti. Gnizt var ganske så hopp og sprett i beste tispeklasse, men det gikk veien allikevel. Hun ble beste tispe!!!!! Dermed ble hun også Norsk Vinner 2011!! BIR og BIM finalen gikk derfor mellom far og datter. Helt topp synes nå jeg. Igjen trakk Gnizt det lengste strået og hun ble BIR!! På det stadiet hadde jeg forlengst gitt opp å prøve å forstå hva som faktisk skjedde. Den lille junioren som debuterte på denne utstillingen 9 mnd og en uke gammel gikk hen og vant alt!!! Jeg svever ennå og kommer nok til å gjøre det en stund fremover.

 Gnizt i ringen (bildene er tatt av Annette)
 Ikke like lett å stå pent hele tiden.
 Chanti står alltid flott og oppfører seg som en engel i ringen.
 Chanti i fint driv
 Flotte, vakre Benji
 Herlige Benji
 Far og datter
 BIR og BIM
Søndagen var det lydighet og Hovawart som sto på programmet. Et litt tett program med andre ord. Chanti og jeg var ganske så slitne etter en lang dag lørdagen. Det ble nemlig sent før vi endelig kom oss i gruppefinalen. Gnizt var uthvilt og klar for en ny dag hun. Tror nok både Chanti og jeg ønsket oss litt av hennes energi den dagen. ;-)
Jeg må bare si at Chanti gikk strålende i lydigheten. Mye bedre enn hun har gjort på lenge. Det var bedre tempo og en riktig god følelse å gå med henne. En liten feil på neseprøven kostet oss en førstepremie, men vi fikk faktisk 245 poeng. Herlige lille gullet til mor. Treningsopplegget vi har nå begynner å virke. Hurra for det. Jeg pakket og løp over til hofferingen straks Chanti og jeg var ferdige med å gå. Så de var i gang med beste championhanne, og ble litt stresset av det. Løp bort med jentene og utstyret mitt til Norsk Pyreneerhundklubb sin stand og leverte jentene på jobb der. Så rett tilbake til hofferingen. Rakk dermed å få med meg beste hannhundklasse som Zorro vant. :-) Ble så oppdatert på litt resultater mens jeg begynte å følge med. Marco hadde fått excellent og Scooby hadde fått excellent. Hurra for 3 flotte gutter. Så var det tispene sin tur. Først ut av mine var Pia. Hun fikk excellent og CK. Så var det Haley som fikk excellent. Jeg er så utrolig stolt over barnebarna mine. Zorro gikk opp og ble BIR og Norsk Vinner 2011. Det er tredje året på rad at Zorro tar NV tittelen. Gratulere så mye. Det er fantastisk prestert!
Vi stilte også oppdretterklasse. Der fikk vi excellent, HP og ble beste oppdretterklasse. Kritikken var: "All same type. Good size. Good condition. All well angulated and good movers" Flott kritikk å få på oppdrettet sitt. De som stilte var Scooby, Zorro, Pia og Haley. Altså to kombinasjoner. Jeg glemte helt kamera i stresset med å få med meg hoffene, men har fått 2 bilder å legge inn. Takk for bildene.
 BIR og BIM (Bildet er tatt av Unni Stensvold)
 Scooby i ringen (Bildet er tatt av Stein Roger)
Etter en meget lang lørdag og en ganske så lang søndag, begynte jeg å bli veldig klar for å dra hjem. Fikk hilst på mange kjente. Hyggelig var det at Maylen og Zeppelin også hadde tatt turen. Har faktisk ikke sett dem på et år. Virkelig gøy å se dem igjen. Neste gang stiller du ut Zeppelin Maylen!!!
Jeg sa til alle at vi ikke ventet på gruppefinalen med oppdrettergruppen. Ergo fikk alle untatt Zorro dratt litt tidligere hjem. Fikk ut på kvelden oppdatering fra gruppefinalen og stor var min overraskelse når det viste seg at Zorro faktisk var blir BIG5. Gratulerer så mye Hilde og Jon. Det var kjempegøy. Angret på at jeg dro hjem og ikke fikk med meg det.
Dette ble en veldig lang blogg, men jeg hadde mye jeg følte for å skrive om fra helgen.  Avslutter det hele med et utrolig søtt bilde av far og datter som Aina tok på lørdagen. Litt synd med de lysende øynene, men bildet er utrolig søtt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar