mandag 9. januar 2012

MyDog 2011

I helgen var jentene og jeg en tur til Gøteborg for MyDog. Det er en tradisjon for meg å dra til denne utstillingen. Jeg har alltid trivdes veldig godt der. Vi dro av gårde tidlig natt til lørdag. Heldigvis var det bra vær og kjøreforhold. Jeg synes alltid at det er snøstorm og kaldt når jeg på MyDog, men i år har det vært fint vær og ikke så kaldt. :-) Spiller jo egentlig ikke så stor rolle siden utstillingen er inne. Vi kom i hvert fall frem i god tid og fikk bra parkerig. Satte oss ved ringen og tok livet med knusende ro.
Det var 3 Face Rase påmeldt, men kun Chanti og Gnizt som møtte. Jeg hadde aldri gått for denne dommeren før, så jeg var spent på hvordan hun ville dømme. Først ut var Gnizt. Hun fikk excellent og CK. Så var det Chanti sin tur. Også hun fikk excellent og CK. Dermed skulle begge inn i beste tispeklasse! Per Tore kom og hjalp meg og tok med Chanti inn i ringen. Resultatet til slutt ble at Chanti ble beste tispe, fikk CACIB og BIR. Gnizt ble da 2 beste tispe og fikk Cert. Hurra for mine flotte jenter. Dermed ble det en lang dag i hallen for å vente på gruppefinalen. Hadde hyggelig selskap av Per Tore og Gro da, så tiden gikk ganske greit.
Det var utrolig deilig når vi endelig kom til hotellrommet på kvelden. Da var jentene og jeg ganske så slitne. Gikk ned i restauranten og bestilte mat som jeg kunne ta med meg opp på rommet. Jeg bestilte fjellørret og den var bare vanvittig god. Det var nesten så jeg hadde lyst til å gå ned for å bestille en til. :-) Resten av kvelden bare sløvet/sov vi. Jeg lekte litt med min nye iPhone, men innså ganske så raskt at jeg var for trøtt til å skjønne helt hva jeg drev med.
Siden vi ikke hadde oppmøte før sent søndagen, hadde jeg tenkt å ha sovemorgen. Men halv 8 var jentene og jeg igang. Det ble jo mange timers søvn uansett, men var vel ikke akkurat noen sovemorgen. :-) Stresset i hvert fall ikke på morgenen. Luftet og ga jentene mat, hentet frokost til meg selv. Gjorde meg i stand og pakket. Vi var i hallen kl. 8.30. Gikk rett til BIR fotograferingen med Chanti. Fikk nemlig ikke gjort det dagen før. Så installerte vi oss ved ringen og slappet av. Jeg benyttet anledningen mens det fortsatt var lite folk til å titte på de forskjellige standene.
Så var det endelig vår tur i ringen. Gnizt var igjen først ut og fikk excellent og CK. Så var det å spurte ut for å bytte hund. Chanti fikk også excellent og CK. Dermed skulle jeg igjen inn med to hunder. Og i dag kunne ikke Per Tore hjelpe meg. Det endte med at jeg gikk inn med begge to. Dommeren smilte og bare ga meg BIR rosetten. Jeg takket pent og spurte hvem av dem som fikk den. Han sa jeg kunne gjette. Jeg gjettet på Gnizt, for det virket som om han hadde falt helt for henne. Det var riktig. :-)) Dommeren sa at der har du en virkelig vakker hund. Han syntes
 hun var fantastisk. Han sa at begge er vakre, men at Gnizt er utrolig bra. :-) Sånt er gøy å høre. I hvert fall når du får vite at dommeren kjenner rasen godt og har dømt mange av dem. Dagens resultat ble i hvert fall at Gnizt fikk Cert og ble BIR, Chanti ble 2 beste tispe med CACIB. Så da var det bare å styrte avgårde til BIR fotografering igjen. :-) Der var det selvsagt laaang kø. Da det endelig ble vår tur, så var Gnizt ganske lei alt sammen. Og det var i hvert fall helt uaktelt å stå stille og være pen. Dermed ble hun litt overstilt både her og der, men et godt bilde av henne ble det uansett. :-) Jeg bestemte meg for at jeg ikke ville presse Gnizt noe mer denne helgen og valgte dermed å droppe gruppefinalen. Hun er jo bare 10,5 mnd gammel og trenger ikke bli så lei at det blir negativt å være på utstilling. Vi dro heller hjem og fikk mye av kvelden hjemme.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar