mandag 9. januar 2012

Godt nytt år

Nå har vi startet et nytt år med blanke ark og mange nye muligheter. Vi hadde en til dels rolig nyttårsfeiring. Det vil si vi hadde det rolig og hyggelig inne, mens naboer (og hele Ås hørtes det ut som) tok av med raketter. Jeg er glad jeg hadde gått lang tur med jentene ganske tidlig, for rakettene startet vel sånn rundt kl. 16. Etter det gikk det mer eller mindre jevnt helt til det virkelig tok av litt før kl. 24. Heldigvis er Chanti veldig trygg på raketter. Gnizt har taklet raketter kjempebra, og hun har tross alt også sin første løpetid. :-) Det var bare da det smalt så rutene skranglet her at hun ble litt usikker og krøp opp i fanget mitt. Heldigvis ble hun ikke spesielt redd og var fort igang med tyggebein igjen selv om det fortsatt smalt heftig utenfor.
Jeg har ingen nyttårsforsetter, men håper jeg skal få vært litt flinkere til å oppdatere hjemmesiden og bloggen. Studiene og jentene vil fortsatt være absolutt første prioritet, så får jeg se hva jeg får tid til ved siden av det. Jeg skal i hvert fall få trent mer med jentene og ikke bare gå tur. Det er absolutt på tide å ta fatt med Gnizt nå. Hun har blitt over 10 mnd og har første løpetid, så jeg kan liksom ikke si at hun er valp lenger. :-) Dessuten "klør" jeg i fingrene etter å få trent mer lp selv. Savnet det veldig mens det sto på som verst med eksamenslesing.
 Etter å ha installert oss og luftet hundene gikk vi ned i restauranten og fikk oss litt middag. Etterpå var det avslapping på rommet. Vi skulle tidlig opp lørdag morgen for utstilling.:-)
Vi dro tidlig til utstillingen, men det viste seg fort at det egentlig var i seneste laget. Vi var på plass kl. 08.000, og da var det allerede laaang kø for å komme inn. Vi innså fort at hvis vi skulle gå bakerst i køen, så ville vi ikke rekke ringen til kl. 9. Og jentene skulle først i sin ring. Riktig dårlig organisert med tanke på at dørene ikke åpnet før 7.30. Jeg gjorde noe jeg aldri har gjort før. Jeg klaget og sa jeg kom helt fra Norge og fikk faktisk sneket i køen. Ikke pent i det hele tatt!! Kom i hvert fall inn til ringen i tide, men hadde ikke så god tid som jeg liker å ha før jeg skal inn. Det var bare å skifte fort, børste jentene og hoppe inn i ringen. Gnizt fikk excellent og ble 2 beste juniortispe. Chanti fikk excellent og ble 2 beste championtispe. Gnizt's pappa Benji ble BIR. Gratulerer så mye til Mari og Benji. Gnizt er stolt over pappaen sin (jeg også).


Som lovet i forrige blogginnlegg så kommer et referat fra turen Annette, Scooby, jentene og jeg hadde til Stockholm. Vi startet ut ganske så tidlig fredag morgen. Det var skikkelig drittvær og bare is på veiene. Det var helt forferdelig å kjøre fra meg og ned til Elvestad. Tror jeg knapt var over 30 km. Det ble litt bedre da vi kom ut på hovedveien. Langt om lenge så kom vi i hvert fall til hotellet.
Vi ble dermed fort ferdig, så Annette og jeg brukte resten av dagen på utstillingen til shopping. :-) Så bar det hjem til hotellet for en rolig kveld og opplading til ny utstillingsdag søndagen. Gnizt følte vel egentlig at hun ikke helt hadde fått utløp for energien sin, så da måtte "onkel Scooby" til pers. Tror egentlig ikke han hadde så veldig mye imot det. De leker utrolig flott sammen til tross for størrelseforskjellen. :-) Søte er de i hvert fall. Chanti synes det er veldig greit med litt avlasning og benyttet stort sett kvelden til å tigge godbiter av Annette eller sove. :-)
Søndag var vi klare for ny dag på utstilling. Klok av skade dro vi veldig tidlig til utstillingen. "Noen" hadde skjønt problemet fra lørdagen og dermed gikk veterinærkontrollen som smurt og det var ingen kø. :-) Kan jo si at vi fikk veldig god tid ved ringen. Caroline kom med Haley og dermed var det to av "mine" som skulle stille. Først ut var Scooby. Han fikk excellent. Dommeren var veldig hyggelig og forklarte Annette at dessverre fikk hun ikke CK pga halen til Scooby. Han ble faktisk 3 beste championhanne. :-) Haley hadde ikke helt dagen og fikk Very Good. Men vi alle sammen hadde en trivelig dag ved ringen.
Det ble selvsagt litt mer shopping etter at utstillingen var over. Men siden det var så mange hoffer med, så var det allerede langt på dag. Scooby skulle også gi litt blod til et forskningsprosjekt på thyroxin. Mens jeg satt og ventet på Annette og Scooby som var inne for å ta blodprøven, kom en dame bort og lurte på om jeg ville svare på noen spørsmål om utstillingen. Jeg tenkte det var greit tidsfordriv jeg. Fylte ut og glemte hele saken. Så kom det mail noen dager etterpå hvor jeg var trukket ut til premie av alle som hadde fylt ut. Så om vi ikke hadde med oss noen rosetter hjem, så fikk vi i hvert fall en bok i premie. :-)))
Så var det bare å sette nesen hjemover. Fortsatt var det ikke spesielt godt vær eller kjøreforhold. Det toppet seg helt da vi kom hjem hit til Ås. Vi kom ikke opp bakken. Det var bare is. Så da var det bare å pakke alle greiene mine på trallen og legge i vei oppover i øs, pøs regnvær. Jeg har verdens snilleste nabo som kom og hjalp meg med hunder og baggasje. Det var deilig å slenge seg på sofaen da endelig alt var inne og jeg hadde fått på tørre klær.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar