mandag 13. februar 2012

Utstillinger

Starter denne bloggen med skrytebilde av Gnizt. Jeg tok meg litt fri fra lesing i helgen og dro på utstilling. Jeg hadde bare meldt på Gnizt på lørdagen. Kan jo ikke ta for mye fri heller. ;-) Det var to Face Rase påmeldt. Jeg stresset litt siden jeg også veldig gjerne ville være med hofferingen der både Marco og Scooby skulle i ilden. Jeg fikk sett Championhannene før jeg freste avgårde til min egen ring. Marco vant championklassen (i sin debut som champion) og Scooby ble nr. 2. Fineste guttene det.
Gnizt oppførte seg strålende i ringen. Hun traver som en gud når hun selv vil det. Til daglig er ikke gangarten trav et tema for Gnizt, men hun kan når hun må. :-) Gnizt fikk excellent, CK, Cert og BIR. Så på de tre utstillingene vi har vært på i år har Gnizt dratt med seg 3 x Cert og 2 x BIR. :-) Er ikke så rent lite stolt av den lille damen min. ;-) Gnizt fikk virkelig strålende kritikk av dommer Leif Ragnar Hjort:
"11,5  mnd - utmerket type/størrelse - meget vakkert hode/uttrykk - korrekt bitt - utmerkede øyne/ører - utmerket hals - velutviklet bryst - stram, muskuløs overlinje/bakpart - enkle sporer - doble på den ene siden - utmerket pels for sin alder - herlig temperament -> også i sine bevegelser" 

Så litt resultater på Marco. Han stilte på Hellerudsletta forrige helg og fikk Cert og ble Nuch. Gratulerer så mye til Marco-gjengen!!! Som sagt stilte han også på lørdagen og ble beste champion og 2 beste hanne totalt. Bente er ikke den som gir seg, så Marco var tilbake i ringen allerede på søndagen. Da fikk han excellent, CK, og BIR. Gratulerer nok en gang til hele Marco-gjengen. Det er bare å kjøre på dette. :-) Bildene av Marco er tatt av Bente. :-)


 Nå er det tilbake til lesing og jobbing med skolearbeidet for min del. Har veldig lyst til å finne meg en lp konkurranse snart. Må bare sjekke når det evt kan passe med timeplanen min. Og så går jeg og venter på at Annie skal få valpene sine. Termin er til helgen og det blir veldig spennende. Marion skal ikke se bort i fra at jeg kaster meg i bilen og kommer kjørende når jeg får høre at fødsel er i gang. Har ganske så store abstinenser siden det snart er 4 år siden sist jeg tok imot noen valper. :-) Avlsutter med bilde av jentene på jordet i går. Det var bare så fantastisk fin på tur. Ikke noe hyggelig å skulle inn for å lese kjemi......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar