mandag 29. mars 2010

Jentetur

Nå i palmehelgen var Ellen N. Olsen, Pop, Karna, Chrizta, Chanti og jeg på jentetur til Varberg i Sverige. Det ble en liten impulstur for Ellen sin del. Jeg hadde nemlig meldt på Chanti til utstilling i Varberg for lenge siden. Plutselig bestilte vi hytte en uke før utstillingen og jenteturen var et faktum. :-) Hyggelig med sånne impulsturer. Vi dro hjemmefra lørdag formiddag og avtalte av vi ville møtes langs E6. Siden vi har 2 hunder hver og 2 av dem er store bestemte vi oss for å kjøre hver vår bil. Første stopp på veien var Torp Kjøpesenter i nærheten av Uddevalla. Det er et gedigent kjøpesenter, hvor de blant annet har en Hööks butikk. For å gjøre en lang historie kort, så ble det kjøpt diverse hundeutstyr og godis, og litt mat og godis til oss 2 bente også. Det var hele handleturen. :-) Mangler fortsatt et shopping gen tror jeg. :-) Så fortsatt ferden mot Varberg og campinghytta vi hadde leid der. Både Ellen og jeg trodde vi hadde leid en ganske stor hytte. Vi hadde tross alt leid hytte med 4 sengeplasser, wc og dusj. Vel det var vel omtrent alt som var i hytta også. :-) Vi fikk oss en virkelig god latter da vi låste opp og tittet inn i stugan vår.


Vi konkluderte veldig fort med at de nye sengene til Karna og Chrizta ville ikke få plass, så de ble raskt lagt ut i bilene igjen.
Etter en rask inspeksjon av hytta tok vi med oss jentene og la i vei på tur. Ville gjerne få gått tur mens det fortsatt var noenlunde lyst. Jeg glemte å ta på støvlene jeg hadde med og Ellen hadde glemt sine støvler hjemme, så vi ble fort våte på beina. Og det syntes veldig godt på Chrizta og Karna at det var gjørmete der vi gikk. Heldivis hadde vi kjøpt nye hundehåndklær, så det ble ikke så ille i hytta. :-)


Etter endt tur var det tid for kos på hytta. Det gikk uttrolig bra med 4 tisper inne på en liten hytte. Karna måtte passe litt på plassen sin i sengen når Chrizta gikk forbi, og Chanti måtte knurre litt til Pop og så var alt i orden for alle. Ellen og jeg hadde en bedre microbølgeovn middag og alle fire jentene fikk hvert sitt griseøre å kose seg med.

Chanti koser seg i sengen.

Pop er nysjerrig på hva mamma Ellen driver med.

Ellen tar bilde av meg som tar bilde av henne.

Skål i cider fra matbutikken. :-) Vi feiret litt bursdager og sånn med det samme vi var på tur. :-)

Pop danser.

Søndag morgen sto vi opp og gjorde oss klare for utstillingen. Vel fremme i hallen viste det seg at der var det utrolig trangt. Vi bestemte oss da for at veteranene fikk ligge i bilen. :-) Vi var ute i veldig god tid og kunne slappe av og hilse på andre berger eiere som var der. Jeg fikk endelig hilst på Evy og Triton. Jeg har hatt mye kontakt med dem på Facebook, men dette var første gangen vi møttes i virkeligheten. Det var utrolig hyggelig å få møte dem. Lotta har jeg hilst på før og som alltid er det hyggelig å treffe henne igjen. Hun har Azur som er halvbroren til Chanti. Omsider ble det vår tur i ringen. Det var 4 Face rase påmeldt, 2 hanner og 2 tisper. Triton fikk 1 og HP. Azur fikk 1 og CK. Så var det tispene sin tur. Lexie gikk dessverre ut med blått. Jeg var veldig spent på hva dommeren ville synes om Chanti. I mine øyne er hun jo den vakreste uansett, men det er ikke alltid dommeren er enig med meg. hihi Denne gangen var han det og Chanti fikk CK og Cert. Dermed ble hun Such!! Bir og Bim finalen gikk mellom halvsøskene Azur og Chanti og også der trakk Chanti det lengste strået og ble BIR. Hurra for den flotte, søte, fine, flinke og gode jenta mi. :-)
Det ble en laaaang dag i hallen, så da det hele var over bestemte Ellen og jeg oss for at det i og for seg bare var å sette seg i bilen og kjøre rett hjem. Jeg følte vel at jeg svevde hele veien hjem med det nye championatet på Chanti. :-)
Triton

Azur


Chanti

Chanti

Sååå glad blir man med neven full av rosetter. :-)

BIR og BIM

BIR og BIM

Chanti på bordet. Jeg ser litt betenkt ut for dommeren og jeg snakket om haleføringen til Chanti. :-)

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en härlig tur! Blir lite avundsjuk!

    GRATTIS till Chantis BIR och SUCH! :)

    Kram!

    SvarSlett
  2. Grattis med flotte resultater for Chanti!!

    SvarSlett