søndag 28. august 2011

Valpeshow på Hønefoss

I dag arrangerte Norsk Pyreneerhundklubb valpeshow på Hønefoss. Jeg og jentene var selvsagt der. Vi benyttet anledningen og besøkte mor og far. Jentene og jeg dro til Vik på fredagen for å feire mor sin 75 års dag. Lørdagen gikk med til klesvask og litt handling. Jeg er for tiden uten vaskemaskin og hadde med meg en stor bag med skittentøy hjem til mor og far.
I dag var det altså valpeshow. Gnizt var selvsagt påmeldt. Må jo gå noen valpeshow med den lille damen. ;-) Da jeg våknet i dag pøste regnet ned og jeg bare tenkte at dette blir en meget våt opplevelse. Heldigvis sluttet det å regne før valpeshowet startet og solen tittet frem til tider. Dommeren tok seg god tid med hver valp, så det ble ganske så lang ventetid for oss som skulle gå til slutt. Men i hyggelig selskap gjør ikke det noe. :-)
Gnizt oppførte seg strålende i ringen. Var ikke helt med på å løpe venstresvinger, men klarte å få nesen opp innimellom. ;-) Derimot var hun i dag en kløpper til å stå stille og vise seg frem. Hun klarte seg også utmerket på bordet. Jeg er så stolt av lille Gnizt.
Kritikken ble som følger:
6 mnd feminin tispe. Vakkert hode og uttrykk. Kileformet snute. Meget god hals og overlinje. Lett lut i lend (må legge til her at jeg selvsagt hadde klart å stille Gnizt i en grop i bakken). Vakker pels og farge. Velvinklet. Beveger seg bra fra alle sider. Trivelig temperament. Velvist. Passer til navnet sitt. ( dommeren hørte meg kalle henne Gnizt og syntes hun hadde et fint og passende navn. ;-) )
Gnizt ble BIR i hard konkurranse med seg selv. :-)) I BIS finalen (var ikke gruppefinale) var det takk for i dag.
Takk til utstillingskomiteen for et flott og vel gjennomført arrangement.
Må også få gratulere alle "mine" som gjorde det strålende på Hovawart spesialen i helgen. Marco ble andre beste hanne og fikk CERT. Han ble også BIM unghund. Scooby ble 4 beste championhanne. Lara ble 4 beste åpen klasse tispe med CK og Pia fikk excellent. :-)) Hurra for alle sammen.
Nå er det sofaen resten av kvelden for jentene og meg. Slitsomt å være på tur. :-)
 Gnizt i fint trav
 Gnizt kan hvis hun vil. :-)
 Flink jente på bordet
 Dommeren gikk gjennom hele Gnizt
 Flink til å stille seg opp.
 Kunne faktisk stå stille ganske så lenge
 Vakre, flotte Gnizt.
 Gnizt fikk seg en ny venn i Inger
 Greit med litt kontakt med mor i BIS finalen
En litt sliten Gnizt holder ut. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar