søndag 25. april 2010

For en helg!! *Smiler stort*

Å for en helg det har vært. Den har som vanlig stått i hundens tegn. :-) Det hele begynte fredag. Da ble det lagt ut på lpnorge.com hvem som hadde blitt tatt ut til elitesamlingen i Arendal. Gleden var stor da jeg så at Chanti og jeg var tatt ut som rekrutter!! :-) Nå gleder jeg meg veldig til pinsen og samlingen. Det skal bli lærerikt og gøy å få være med på samlingen.
Lørdag var det funksjonsanalyse av tegneseriekullet som sto på programmet. Gratulerer så mye til Zorro, Scooby, Lara, Pondus og Shira med familier med bestått funksjonsanalyse. Godt jobbet!! Jeg er veldig stolt av dere alle sammen. :-) Vi var utrolig heldig med været og hadde strålende solskinn hele dagen. Etter testen gikk turen hjem hit til Mysen. Vi grillet og koste oss. Ble litt feiring og skåling over de flinke beståtte hundene. :-) Vi var alle veldig slitne, så kvelden ble ikke lang. Noen hadde også lang vei hjem, selv om de svevde mesteparten av veien. Jeg ble ikke gammel på sofaen heller i går kveld. Jeg skulle se om jeg klarte å få noen krefter til å gå stevne med Chanti i dag. 10 timers søvn gjorde susen det, eller i hvert fall nesten. Jeg var en smule redusert da jeg satte kursen for Oslo i dag. Tanken min var at jeg ville jo ut å trene allikevel, så da kunne jeg like så godt dra på stevne og få alt tilrettelagt for meg. Nå er jeg veldig glad for at jeg gjorde det. Chanti gikk strålende i dag. Skal jeg plukke på noe, så er det at hun falt litt tilbake på gamle uvaner med å ligge i knehasene mine på fri ved fot. Men vi fikk til springmarsj. :-) Chanti har også fortsatt fremdrift på avstand når jeg går for langt unna. Hun har en "smertegrense" på 10 m og jeg skal gå 15. Vi jobber med saken og en dag sitter det. :-) Ellers er jeg ikke så fornøyd med meg som hundefører. Jeg tullet igjen med momentene i mannekengen. Er det mulig????? Skulle snart tro at jeg hadde lært meg at det er STÅ - SITT - DEKK. Og ikke sitt, stå/evt sitt, dekk. Det ble en null der fordi jeg tullet med momentene. Klarte ikke en gang å være klar nok i hodet til å "redde" øvelsen denne gangen. Tragisk hundefører. Jeg tullet det også til for Chanti på apportdirigeringen!! Kanskje Chanti snart legger inn søknad om ny fører som klarer å gjøre ting riktig?? Når det er sagt, så har vi tatt alt det negative. Chanti og jeg hadde en topp dag i ringen. Vi hygget oss og jobbet godt sammen. Det er virkelig herlig å være tilbake i konkurranseringen. :-) Karakterene ble som følger: 10-10-7,5-0-9-9,5-0-8,5-8,5-6. Totalt 221,5 poeng. Konklusjonen er at jeg fratok Chanti en førstepremie i elite i dag. Men vi kommer sterkere tilbake, spesielt jeg da. Skal snart lære meg øvelsene nå. hihi
Nå blir det pizza og sofaen resten av kvelden. Kanskje en liten avstandkontroll?? I morgen skal jeg prøve å få gått et spor eller to, og så blir det selvsagt litt lp trening.

1 kommentar:

  1. Hei du! Så artig at dere hadde en knall dag i ringen!! Vi hundeførere gjør mye rart, men vi kommer oss etter hvert :-) hehe.. Er bare litt tregere enn hundene våre! :-) Jeg synes du skal være fornøyd med resultatene, jeg! Veldig bra!

    Og takk for en knall helg, alle tegneseriehoffer! Vi hadde det så koselig! :-)

    SvarSlett