onsdag 21. april 2010

Nok en bekreftelse

I dag fikk jeg nok en bekreftelse i posten. Denne gangen på Chanti sitt Svenske Championat. Føles litt som om jeg virkelig samler championater om dagen. :-) Egentlig en ganske god følelse. hihi. Nå er det i hvert fall offisielt det også. Lurer litt på om jeg skal ringe DKK og høre om jeg kan få plusset på disse titlene på jentene sine påmeldinger. :-)
Ellers så har jeg endelig tatt fatt i Chanti og sportrening. Hadde tenkt å begynne med det i fjor vår, senest i fjor høst, men tiden strakk ikke til. Har jo tenkt å få gått en brukskåring med henne. Og det hadde jeg selvsagt tenkt å gjøre nå i våres. Det straffer seg nå at jeg ikke har kommet igang før. Chanti har litt vanskelig for å forstå hva jeg vil. Og når hun blir usikker på hva jeg mener, kommer hun selvsagt inn på plass og sitter med full kontakt. Det er lydighetshunden min det. :-) Har gått noen pølsespor i dag, og det ser ut som om Chanti i hvert fall har skjønt at hun skal fremover og vekk fra meg. Det blir nok litt mer arbeid enn jeg hadde tenkt å få Chanti til å gå spor, så kåringen blir utsatt til høsten. Vil ikke stresse for mye med det nå, men trene spor jevnt og trutt fremover. Har jo meldt på noen stevner, så jeg har jo mest lyst til å trene lp og fokusere på det. Men sånn vil det alltid være for meg. Må bare huske å trene spor jevnlig, så løser nok det seg til slutt også. :-)
Chrizta husker i hvert fall gamle kunster når det gjelder spor. Får faktisk veldig dårlig samvittighet for å ikke ha gått mer spor med henne. I går tok hun helt av i bilen mens Linda og jeg jobbet med Chanti. La derfor et spor for henne også i dag. Og det gikk strøkent. Damen er virkelig en god sporhund. Og det lyste av glede av hele Chrizta mens hun gikk sporet. Som vanlig var det ikke så nøye med slutten, men hun fortsatte videre der jeg hadde gått. Det viktigste for Chrizta er å få gå spor. :-) Skal legge mer spor for henne fremover.
Ellers blir det samling for tegneserie-kullet mitt til helgen. Skal faktisk få sett 6 stk av dem på en gang. Det begynner å bli lenge siden. Gleder meg veldig til det. Må bare gå gjort litt husarbeid før gjengen kommer. Selv om jeg ikke kommer til å gjøre all verden når jeg venter besøk av 6 hoffer. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar