søndag 21. august 2011

NKK Bjerke

Så var årets Bjerkehelg over. Som vanlig en meget slitsom helg. Follo Brukshundklubb er teknisk arrangør og det betyr at medlemmene må stille på dugnad. Jeg hadde meldt meg for jobb fredag og søndag. Fredag var det rigging av parkering og ringer som skulle gjøres. Møtte klar for innsats kl. 16.30. Jentene og jeg kunne endelig sette oss i bilen og dra hjem til Angelika kl. 21.45. Ble med andre ord litt amputert fredagskveld hos Angelika, for det var nesten å finne sengen med en gang siden vi skulle være på Bjerke kl. 7.00 lørdag morgen.
Lørdag skulle Chanti gå lydighet. Jeg håpet å se fremskritt i forhold til hva jeg har jobbet med i sommer. Og det går fremover. Fellesøvelsene var bra. Litt treg ned på felles dekk, men lå helt stille. Fvf var også bra. Den kjentes i hvert fall bra ut. Har glemt kritikken i bilen, så jeg har ikke karakterene. :-) Dessuten skal jeg ikke bry meg om karakterene men om min følelse av hvordan det går. Jeg syntes Chanti hang litt på fvf delen av z-en. Men fine, rette momenter. Gledelig var det at Chanti hadde fin fart på innkallingen hele veien og fine momenter. Hurra, der har det i hvert fall løsnet litt. Det ble litt kluss og misforståelser mellom Chanti og meg på ruta så der ble det en null. Det var siste øvelse i første ringen. Siden jeg tross alt jobber mye med Chanti sin selvtillit var det veldig greit at jeg fikk belønnet henne rett etter at hun hadde "feilet" i en konkurranse.
I ring 2 var apportdirigering første øvelse. Litt dårlig tempo til ståmarkør,men flott tempo til apporten. Veldig bra tempo inn igjen halve veien. Så skjedde det et eller annet. Det virket som om Chanti skvatt for et eller annet. Hun spratt i hvert fall rett opp i været og ble veldig anspent i kroppen. Selvsagt slapp hun apporten. Ventet henne ut litt til hun var rolig i kroppen igjen og kommanderte ny apport. Chanti kom da fint inn med apporten. Fikk 5 på den øvelsen siden jeg "reddet øvelsen". På metallapporten var det bedre tempo, og jeg er fornøyd med det. Bedre opptak også. Det går fremover. :-) Neseprøve og avstand er de øvelsene jeg er mest fornøyd med etter helgen. Flott søk og galopp hele veien inn unntatt de to siste stegene. Det er fremskritt det!!! På avstand var det fine momenter, ingen fremdrift, MEN sidedrift. ;-) Alltid skal det være noe. hihi
Lørdag ettermiddag/kveld tilbrakte jentene og jeg hos Angelika, Puppy og Bob. Angelika har skadet foten og var egentlig veldig lite mobil. Men med store sko (så den hovne tåen fikk plass) hinket hun seg ut på tur sammen med meg og alle hundene. Skal si jentene koste seg med å løpe fritt med Puppy og Bob. Herlig å se sånn glede. Etterpå slappet vi av og koste oss.
Søndag morgen var jeg igjen klar for Bjerke. Møtte kl. 06.30 for å jobbe med inngang/parkering. Etter hvert beveget jeg meg over til hofferingen. Annette skulle stille Scooby og Caroline skulle stille Haley. Det gikk kjempebra for begge to i dag. Og de gjorde en veldig god jobb som handlere. Dere har virkelig blitt gode på det nå. Scooby ble beste champion hanne og 2 beste hanne totalt med res. CACIB. Haley ble 2 beste championtispe. Gratulerer så mye til dere begge to.
Nå i kveld har det vaært utrolig deilig å slappe av på sofaen. Chanti har stort sett bare ligget i sengen min og til og med Gnizt har tatt livet med ro i kveld. ;-)
Tusen takk til Angelika for en kjempehyggelig helg. :-)

1 kommentar:

  1. Takk selv, Ellen! Har ikke vært innom bloggen din på en liten stund, så leste innlegget først nå! Alltid koselig å ha dere på besøk, og veldig greit at hundene stod for mesteparten av mosjonen selv den helga :-)
    Angelika

    SvarSlett