søndag 31. mai 2009

Enda varmere stevne....

Trodde nesten ikke det var mulig, men det var faktisk ennå varmere å gå stevne i dag. Det føltes så godt på morgenen for da var det ikke så varmt. Frøs faktisk litt i shorts til å begynne med. Men det gikk fort over og innen vi skulle i ilden var det kvelende varmt. Hadde med kalde, våte håndklær og pakket Chanti godt inn i dem for å kjøle henne ned før vi skulle inn. Hadde et lite håp om at det kunne hjelpe henne litt i hvert fall.
Halveis ut i en laaaang fri ved fot var Chanti skikkelig varm og begynte å henge. Det lovet ikke godt for resten av programmet. Skal ikke gå så veldig i detaljer i dag, men var litt mindre fornøyd enn i går. Det var to øvelser som jeg var kjempefornøyd med i dag da. Innkalling og ruta. De siste dagene har jeg hatt dekk, dekk på innkalling. I dag satt den som den skulle. Kunne bare ønske mer tempo. Ruta sto sånn til at markørene for stå, sitt, dekk var ikke så langt bak og litt til høyre for ruta. Da jeg sendte Chanti fra konen tok hun først sikte på de markørene, men så oppdaget hun ruta da hun var på høyde med den og forandret retning og gikk midt i ruta. Da kan jeg love deg at jeg jublet inni meg.
Jeg vet ikke om noen gikk til første premie i kl. 1 og 2, men det var i hvert fall ingen førstepremier i kl. 3 og elite. Så det sier litt om hvor mye hunder og førere var preget av varmen. En liten plaster på såret var det at Chanti i hvert fall vant klassen i dag. :) Så denne helgen har hun til tross for dårlige poeng tatt med seg en tredjeplass og en førsteplass. :) Og hun har fått to nye pokaler som kan samle litt støv. :)
Vi satser videre vi og skal trene iherdig for sikkerhet i øvelsene. Den som gir seg har tapt, men det hadde vært gøy å gå uten å få noen nuller snart.....

2 kommentarer:

  1. Dere gir dere ikke - dere taper ikke:-) 1 premien kommer!

    SvarSlett
  2. To dager på rad i denne varmen kan bli for mye for noen og enhver. Synes Chanti jobbet bra - flott arbeid med ruta idag. Det andre kommer bare hun og du får mer erfaring i ringen sammen.

    SvarSlett