lørdag 30. mai 2009

Varmt stevne

Så kom sommeren. Og det når jeg skulle ut å starte med Chanti igjen. :) Jeg klager ikke på varmen for jeg elsker denne tiden på året. Men kunne vel ønsket meg det litt kjøligere når vi skulle gå i dag. Svetten rant nesten oppover ryggen følte jeg. Og jeg kan levende forestille meg hvor varmt Chanti syntes det var. Hun har jo en vanvittig pels. Jeg kan i hvert fall kle av meg jeg, det kan ikke hun. Vi startet ut veldig bra til tross for litt dårlig tid før vi skulle i gang. Hadde vært fotograf for Anne-Berit og Tove som gikk kl. 3 og rakk så vidt å få Chanti ut av bilen før hun skulle inn på felles sitt. Damen trengte egentlig å tisse, men det rakk vi ikke.
Chanti som pleier å være så flink til å finne ruta, var helt på bærtur der i dag. Var ikke snakk om å finne den i det hele tatt. Så det ble en soleklar null. Apportdirigering har vi slitt med den siste uken. Fikk det til med en del dobbelkommandoer, men det fungerte i hvert fall. Da vi kom til avstand var Chanti helt tom og ganske så "kokt" tror jeg. Det var forresten jeg også. Dermed ble det en del dobbeltkommandoer der også. Karakterene for dagen ble som følger: 10-10-8,5-10-7-0-5-9-7-5. Totalt 216,5 poeng. Ikke mye å skryte av egentlig. Men jeg er sånn delvis fornøyd med gjennomkjøringen. Merker at Chanti blir sikrere på øvelser som har vært problemer og det er jo hele hensikten med disse stevnene. Å gi henne litt sikkerhet. Selv om jeg selvsagt har håp om førstepremie hvis hun bare kunne gå som på trening. :) Men mange års erfaring sier at jeg vet det er stor forskjell på trening og konkurranser. hehe.
Vil gratulerer Tove og Emil med opprykk til Elite i dag. Og Anne-Berit og Minnie gjorde en god figur når de gikk. Dommeren ba meg hilse begge to og si at hun var imponert. :) Sånt er gøy å få med seg. Kommentaren jeg fikk når jeg var ferdig var: "ikke helt ferdig, men absolutt på gang".
Nå er det natta straks. Må være klar for ny varm konkurransedag i morgen. Vurderer seriøst om jeg kan gå i bikini. hehe. Eller kanskje få en bøtte vann over meg før jeg starter.

2 kommentarer:

  1. Den førstepremien nærmerseg nå Ellen, det vet vi som ser Chanti på trening innimellom!1 Tvitvi imorgen!

    SvarSlett
  2. Takk for en kjempefin tur til Lysekil. Synes Chanti gikk veldig bra. At hun ikke fant ruta var ikke så rart - var veldig rart lysforhold med ruta halveis i skyggen!Ellers jobbet dere bra.

    SvarSlett