søndag 10. mai 2009

Veldig lenge siden sist...

Nå er det fryktelig lenge siden jeg har oppdatert bloggen og hjemmesiden. Mye av dette skyldes at jeg ble virkelig skuffet over at Chanti ikke var drektig. Ble en skikkelig nedtur det. Og så begynte jeg å fundere på om jeg gjorde noe alvorlig galt i treningen min, siden Chanti så helt klart ikke syntes dette var spesielt morsomt lenger. Det har vært en del oppturer og nedturer på trening i det siste, men nå ser det ut som pilen endelig peker oppover. :) Chanti har nok vært og til tider fortsatt er utrolig innbilt. Da hun begynte å trille apportene tilbake til meg i stedet for å bære dem trodde jeg at jeg skulle bli gal. Da må jeg innrømme at jeg var veldig fristet til å legge alt som heter lp på hylla for en god stund fremover. Men evig optimist Ellen, rykket bare tilbake til start hun. Begynte med apporttrening som om vi aldri skulle gjort det før. Og dermed løsnet det omsider litt for Chanti igjen. Metallapporten er fortsatt ikke helt topp, men den kommer den også. Litt mer positiv trening i hagen av den vil nok hjelpe. Jeg har i hvert fall meldt på Chanti på 2 stevner i Sverige, så håper jeg bare vi er ferdig med hormoner og greier før det. Hun har jo "termin" 20 mai og jeg håper inderlig at 21 mai spretter Chanti rundt og sier "ferdig med valper". :)
Ellers går livet sin vante gang her. Jobber som bare det med grisene. Nå har det kommet inn nye purker som skal grise om 2 uker. Og jeg som endelig var blitt trygg på de "gamle". De har nå reist. Men jeg har disse ukene på å bli godt kjent med de nye purkene. Må innrømme at denne gjengen virker ikke fullt så skumle som de andre. Har nok noe med at jeg begynner å kunne oppførselen deres nå.
Chrizta blir stadig bedre i ryggen og det er godt å se. Blir litt lite mosjon om dagen, da jeg nekter å ta med 3 hunder på tur i bånd!! Ikke vil jeg sykle med alle 3 på en gang heller... Pysete er jeg, vet det. :) Og siden jobben tar en del tid og jeg ikke har samvittighet til å sette igjen en hund og ta de andre ut, sier det seg selv hvor lite det blir. Det blir faktisk mest trening av dem. Utstilling og lydighet. Chrizta er fritatt fra lydigheten da. :)
Ascan drar av gårde til uken. Det skal bli både trist og godt. Jeg vet han vil få det toppers. Og det skal bli deilig å bare ha 2 hunder igjen.
Så litt bilder fra den siste mnd eller så... Vivi Nøkleholm Nilsen har tatt noen flotte bilder på trening som jeg ærlig og redelig har stjålet fra henne. :) Lastet dem ned fra Facebook jeg. Og så er det noen bilder av Chanti fra kurset med Synnøve i april. Dessuten noen skrytebilder av Nanna fra hennes første offisielle utstilling og av Zorro som ble Nuch 2 år og 1 mnd gammel. Gratulerer til Katrine, Jonny, Hilde og Jon med flotte resultater på "barna" deres.











3 kommentarer:

  1. Hei, bra å se dere er i farta!! Krysser fingrene for at oppturene fortsetter på trening fremover!

    SvarSlett
  2. Det var godt å se at ekvipasjet Ellen og Chanti er igang igjen. Det kommer nye tider med mulighet for valper - bare å kose seg med trening og konkurranser nå i sommer. Jeg ønsker dere lykke til i Sverige og stiller selvfølgelig opp som heiegjeng.

    SvarSlett
  3. Vi har alle opp og ned turer. det gjelder også i agility. gleder meg til å ta fatt på lydighet med lux frammover. :)

    SvarSlett