mandag 16. mars 2009

Chanti har fått løpetid.... :)

Det har skjedd utrolig mye den siste uken. Tiden bare løper helt i fra meg. Ascan har av forskjellige grunner kommet hjem igjen. Så jeg har brukt mye av uken på han.
Har også trent veldig mye denne uken, da jeg følte at debuteringen nærmet seg veeeldig fort. Og så kom plutselig løpetid på Chanti. Alle planer jeg har lagt må stokkes om på nå. Til fredag drar Chanti og jeg av gårde for at hun skal pares. Dette blir utrolig spennende. Hvis alt klaffer, så kommer Norges første Face Rase kull i mai!!! Får bare krysse alt jeg har for at paring går greit og at Chanti blir drektig. :) Har sett og hørt så mye valper rundt omkring nå at jeg er skikkelig valpesugen. Debutering er for øyeblikket lagt litt på is. Må se an hvordan Chanti er etter at vi kommer hjem fra paring. Det er heldigvis lov til å starte løpetisper i eliten, så er hun "på nett" er det fullt mulig vi debuterer allikevel. Greit å ha den biten unnagjort før vi tar 4 mnd pause. :) Bare det å ha vært i eliteringen. Det trenger nødvendigvis ikke gå så bra. Vil bare gjerne ha gjort det. Vet av erfaring at hvis det går alt for lenge mellom hver gang jeg konkurrerer, så blir jeg litt nervøs. :)
Nå skal jeg i hvert fall konsentrere meg om det som skal skje førstkommende helt. Chrizta og Ascan har fått sine respektive barnepiker. Så den delen er nå i boks. :) Det haster jo egentlig ikke med å pakke, men jeg kan i hvert fall begynne å tenke på hva vi trenger å ha med oss. Vi skal jo nesten alle til forskjellige steder, så det blir litt å pakke etter hvert. :)

Siden Chanti nå har fått løpetiden sin, så forklarer det jo mye i forhold til at jeg synes hun har vært veldig til og fra nett i det siste. Nå vil det forhåpentligvis stabilisere seg litt. I hvert fall til hun begynner å få hormoner i forhold til det å være drektig. Men trene skal vi gjøre uansett. Vet bare at jeg skal legge lista litt lavere i hva jeg forventer av henne om dagen. :) Sikkert veldig greit å dele opp alle øvelsene helt igjen nå. Litt "rykk tilbake til start" passer nok oss veldig bra. :)

Nå skal jeg straks ut å nyte at det er vår i luften. Så lenge det varer i hvert fall. :)

1 kommentar:

  1. Så flott at Chanti har fått løpetid :- ))

    SvarSlett