søndag 8. mars 2009

Flott treningsdag

Først vil jeg få gratulerer Chrizta og hennes søsken med 8 års dagen i dag. Kan ikke riktig tro at det er så lenge siden jeg tok imot mitt første kull. :) Håper alle får en fantastisk dag.
I går var jeg på Vormsund og trente med Linda, Jannicke, Elisabeth og Line. Det var en utrolig fin treningsdag. Som alle andre ønsket jeg jo at Chanti skulle vise seg fra sin beste side når det var nye mennesker der. Men jeg konkluderte med at det lærer jeg ikke noe av. For Chanti ble det veldig mange "for første gang" i går. Det hele begynte med at jeg satt på med Linda fra Vinterbro, første gang i fremmed bil til trening. :) Og Chanti hater å kjøre bil. Denne biten taklet hun egentlig veldig bra. Kanskje det ikke er så ille å kjøre bil lenger. Det er jo stort sett noe morsomt som skjer i den andre enden. :)
Møtte verdens herligste border valp da vi kom på treningen. Elli til Elisabeth er jo bare til å spise opp. Jeg prøvde å lokke med at det var plass i bilen til Linda, så Elisabeth passet nok ekstra på henne da vi skulle dra hjem. :)
Jeg spente meg nok en del når det var min tur til å gå. Hadde da sett Jannicke og Line gjøre ting veldig bra, og følte vel for å lykkes jeg også. he,he.
Sånn skulle ikke Chanti ha det. Fri v/fot var vel heller dårlig. Veldig mye pga meg og mitt kroppsspråk. Fikk masse nyttige tips der, og vet hva jeg skal jobbe med fremover. Problemet er at jeg ikke ser Chanti selv. :) Må alliere meg med noen på trening når jeg skal trene dette.
Stå, sitt, dekk gikk sånn passe. "Mister" Chanti i vendingene og dermed blir momentene litt dårlige. Det positive i dag var at hun ikke flyttet på en labb i ståmomentet, så endelig har jeg fått til det. Når det gjelder sittmomentet har jeg fortsatt flytting av labber. Godt det ikke er noe problem på dekken. :)
Jannicke hadde satt opp en litt spesiell bane og det preget meg nok ganske mye. Jeg hadde aldri trodd Chanti skulle gå til ståmarkør, men det gjorde hun glatt. Verre var det med gule kjegler i ruta!!! De blå koppene som var markører for stå, sitt, dekk var ikke noe problem før vi skulle ha hopp apport. Da måtte de sjekkes ut! Følte meg til tider helt tragisk dårlig. Men egentlig er jeg fornøyd med Chanti. Avstand ble også veldig dårlig. Og hun tyvstarter på alle øvelsene hun hadde mulighet til å gjøre det på. I Elite er det 0 poeng det!!! Hun legger seg også i ruta før jeg får gitt kommando. Som sagt, veldig mye å ta fatt i. Og veldig kort tid igjen til stevne 29 mars!! Det blir nok ett treningsstevne. :)
Må dele opp øvelsene mine litt mer skjønner jeg. Og farte litt mer rundt for å trene. Var en smule miljøpreget i går den lille damen.
En virkelig høydare for meg i går var ett perfekt søk på neseprøve. Mengdetreningen har virkelig fungert! Litt tygging og usikkerhet inn igjen til meg, men der har jeg fått gode tips på hva jeg gjør med det. Men hun søkte og prøvesmakte ikke i det hele tatt. Dessuten var hun rolig og konsentrert. Ikke tyvstartet hun heller. Dagens beste øvelse spør du meg. :)
Gøy å se på Luke også. Linda fikk plukket på en del ting hun også. :) Mange gode ideer til alternative treninger. Vi har vel en tendens til å bli for steriotype. :)

Chrizta tilbrakte dagen sammen med Sverre, Kari, Even og Kaos. Det var mye bedre enn å være med i bilen syntes Chrizta. Litt rart var det nok sånn helt med en gang, men det vanket jo godis og kos, så da var dagen reddet. :)
Da Linda og jeg kom tilbake fra trening var bilen min satt på riktig plass, med fronten riktig vei. Takk for det Sverre. Jeg satte meg nemlig fast på vei opp til Linda og Sverre og jeg får litt "angst" når jeg får trøbbel på vinterføre. Vi hadde det koselig med litt å drikke og litt i magen før jentene og jeg satte snuten hjemover igjen. Jentene stortrivdes med å løpe sammen med Kaos og Luke.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for flott trening! Ser veldig bra ut det dere driver med ;) Bare å trene jevnt og trutt framover mot målet. Det første året i eliteringen er stort sett trening, masse erfaringer som skal høstes ;) Masse lykke til videre så sees vi nok snart igjen!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen Chrizta!!

    SvarSlett
  3. Gutta hilser vel overstått til "Kristian", som enkelte her kaller henne.. !:-)

    SvarSlett
  4. Takk for en hyggelig og nyttig trening lørdag! Artig å se på Chanti, en utrolig sjarmerende hund. Lykke til på konkurranse! Hilsen Rikke og Line

    SvarSlett