søndag 29. mars 2009

Det gikk så der..

Så var debuten i elite over. Kan ikke akkurat si at vi gjorde en strålende innsats. :) Men det blir også feil å si at det gikk dårlig. Chanti var helt klart ikke "på nett". Sikkert ikke så veldig lurt å starte henne med sånne forutsetninger, men nå var vi nå en gang påmeldt da....
Det begynte med fri ved fot. Der glimtet hun til og gikk noen ganger bra. Resten av tiden hang hun. På en helt om marsj møtte jeg faktisk hunden min!!! Dessuten var det veldig vått og klissete for å sitte mente Chanti. Riktignok satt hun seg hver gang, men det var heller tvilende. Hun er jo også klippet bak nå, så da er det sikkert kaldere å sette seg. :) Stå, sitt, dekk gikk egentlig veldig bra. Tror nok jeg fikk en del trekk på fører der. Vet jeg snudde på hodet for å dobbeltsjekke at Chanti utførte momentene. Innkallingen gikk så der. Veldig dårlig tempo hele veien, og da blir ikke momentene bra heller. På rute la Chanti seg først på utsiden. Det er null. Men jeg fikk dirigert henne inn og fullførte øvelsen. Det er jeg veldig fornøyd med. Apportdirigering ble bare kluss. Chanti løp til ruta i stedet. Måtte ha masse hjelp for å hente apporten. Men da jeg først fikk henne i riktig retning, så ble det bra. Bare veldig lite poeng å hente på det. :) Hopp apport gikk bra, selv om damen syntes det er litt tungt å hoppe om dagen da. Og veldig treg innkomst til meg. Det hadde hun også på neseprøven. Men jeg er veldig fornøyd med bra søk og riktig pinne. Avstand fikk en litt dårlig start med en del ekstra kommandoer, men når vi først kom i gang så gikk det strålende. Ingen fremdrift overhode!! Felles sitt ble full pott og på felles dekk gjorde jeg så vi mistet 1,5 poeng. Ringsekretæren sto veldig tett på Chanti og det syntes hun var litt ekkelt. Derfor satt hun seg ikke opp med en gang. Men hadde jeg hatt litt mer is i magen før ny kommando, så hadde hun satt seg opp av seg selv.
Poengene ble i hvert fall som følger fra felles sitt: 10-8,5-6-8-7,5-0-0-8,5-7,5-7 totalt 195 poeng.
Ikke så mye å rope hurra for kanskje, men jeg er allikevel sånn passe fornøyd. Hadde jo ikke helt lagt forholdene til rette for å lykkes da, med en nyparet hund. Som om dagen bare vil kose og sove. Dessuten har Ascan tatt av helt her hjemme de siste dagen. Løper bare rundt og piper og maser og prøver hvis han får sjansen å nesten voldta Chanti. Det har blitt mye kjefting og frystrasjoner her pga dette. Tror det er litt av årsaken til at Chanti hadde dårlige innkomster. Vært litt mye negativ energi fra meg i det siste. Jeg håper det snart vil roe seg.

Akkurat nå har jeg satt Ascan ute i hundegården. Kjente at både Chanti og jeg trengte litt fri fra han nå. Han har i bilen i dag klart å spise over/opp alle reimene jeg har får å feste burene. Er det noe rart man blir frustrert?? Men jeg vet at han gjør sånt fordi han er frustrert. Angrer på at jeg ikke satte han igjen hjemme i dag tidlig. Lett å være etterpåklok.

Ellers så har flere jeg kjenner også startet i dag. Linda og Luke gikk til førstpremie i eliten. Anne-Berit og Minnie gjorde en god figur i kl. 3. Minnie startet helt topp på fri ved fot, men så oppdaget hun at det var vått på bakken. :) Men de jobbet seg greit gjennom programmet, og Anne-Berit fikk trent på det hun ville trene på.
Tina og Diem debuterte i kl. 2. Diem var litt for glad i dag, så det ble en del hopp og sprett. Men veldig mye bra der.
Vivi og Bibi debuterte i kl. 1. Jeg fikk bare sett tannvisning og fellesdekk før jeg dro og det gikk veldig bra. Nå venter jeg spent på hvordan resten gikk. :)

3 kommentarer:

  1. Takk for en hyggelig dag rundt ringen!! Ting tatt i betraktning så var det en bra debut du og Chanti gjorde idag, stå på !

    SvarSlett
  2. Vi takker også for en hyggelig dag på stevnet i dag. Synes Chanti er en veldig sjarmerende hund! Nå er dere i gang, bare å stå på videre! Hilsen Rikke og Line

    SvarSlett
  3. Ni är sjukt duktiga som ens tagit er upp till Elit! Snart kommer ni att sopa banan och få erat championat! *säker*

    SvarSlett