onsdag 25. mars 2009

Mer trening. :)

Denne uken blir det nok mest fokus på treninger. Nå er det kanskje det jeg har mest fokus på alltid da vil nok noen si. :)
I går var det trening i Follohallen. Chanti fungerte veldig bra. Fikk litt kluss på neseprøven og en del stress når jeg prøvde en gang til. Må ta den øvelsen litt mer før helgen. Ruta gikk strålende. Jeg må bare passe på å si dekk med en gang hun er i ruta, for ellers legger hun seg før kommando. Skal etter helgen begynne å jobbe med at hun skal stå i ruta. Chanti er litt mye programeringshund. Har hun skjønt øvelsen, så klarer hun den veldig bra selv mener hun. Derfor legger hun seg ned med en gang hun er i ruta. :) Hun har da skjønt at det vil komme en dekk kommando. he,he
Må fortsatt jobbe masse med kontakt rundt kjeglene, men det fungerer bedre og bedre. Kjører ikke momenter i det hele tatt nå. Tar bort forventningen om at det skal skje noe. :) Skal ta momentene for seg selv i morgen tenker jeg.

Jobber veldig nå for å komme meg helt over i lp modus. Har fortsatt litt tankespinn og hvis om atte, dersom når det gjelder paringen av Chanti. Må få lagt det helt bort. Får jo ikke vite noe før jeg tar blodprøve eller ultralyd uansett. Testet henne litt i forhold til hannhunder i går. Og hun står helt klart ikke lenger. Skikkelig grinete ble hun når de prøvde å snuse henne bak. Så da kan jeg trygt starte til helgen.

Gleder meg veldig til å få gått stevne igjen. Det er alt for lenge siden sist. Helt siden november. Skal bli godt å være igang igjen. Det gode er at sesongen starter for allvor snart også, så da blir det en del stevner å velge mellom. :) Blir nok ikke så mye stevner før sommeren, men vi kommer sterkt tilbake til høsten. :)

Nå er det også snart klart for kurs med Synnøve Matre. Det gleder jeg meg enormt til. Håper på mange nyttige tips og aha opplevelser den helgen.

Nå får jeg komme meg ut med hundene. Det er ganske så surt ute selv om solen titter frem noen ganger. Er i hvert fall glad for at det ikke regner eller snør!!

2 kommentarer:

  1. Du er virkelig ivrig og kan gi noen og enhver dårlig samvittighet for lite trening.
    Ja og så slenger du litt med leppa også - så etter en lett mobbing kommer jeg og trener i morgen. Her er det mye å ta fatt i, men vi skal ta en ting av gangen så får vi se hvor langt det går. Lykke til i helgen - dette klarer dere.

    SvarSlett
  2. Blir spennende på søndag, gleder meg!! og helt greit om den siste snøen er borte igjen til da..

    SvarSlett